Tuesday, January 18, 2011

~ Perasaan AkU ~

Lame tak sentuh pasal perasaan kat blog ni,
Bukan senang aku nak bicara mengenainya.
Hehee~
Perasaan banyak boleh dibentangkan.
Cinta, Benci, Marah, Suka, Sedih, dan lain lain perasaan.
Pe yang aku nak sentuh kat sini adalah perasaan aku ketika aku driving.
Masih lagi menyentuh tentang PERASAAN bukan?
Bagus!

Maaf! Ini adalah aku.
Dan bende ini memang semula jadi lahir dalam tubuh aku.
Bukan mainan mahupun mencuba.
Wahh~ Bahasa puitis jingga oren. Haha~

Ok ok ok ok ok.....
Perasaan yang aku nak sentuh kat sini adelah perasaan ketika aku memandu.
Tak kesahlah kat taman aku ke,
Kat Lebuh Raya Utama ke,
Kat lorong lorong pakcik Taib ke,
Kat kebun bunga ke!
(ok. ni tifu. kebun bunga celah mane nak memandu. joging leh arr)

Time aku nga drive aku ade perasaan yang pelik.
Mungkin ade dekat orang lain ataupun kat aku sorang jer.
Huhh??
Haa~ Ni ceritenyer.
Antaranyerlah ye,
Aku jenis pendiam mase nga drive.
Ko cakaplah pe pun, aku memang senyap memanjang sehingga sampai ke tempat yang dituju.
Kalau aku cakappun maybe jawab sepatah due jer dari korang tanya.
So, better jangan bersembang dengan aku mase aku nga drive ye. Hehe~
Sebab aku memang susah nak layan.
Aku jenis focus mase drive.

Second, haa~
Ni yang aku cukup pantang ni.
Tang nak masuk junction, nak potong keter, masuk lorong, masuk parking
Pemandu pemandu yang lain jenis tak reti nak bagi signal.
Perghhh!!! Menyirap duhh!!!
Ni memang cukup pantang bagi aku.
Susah susah pengusaha keter wat signal, diorang tak reti nak gune.
Pe gune?
Baik tak payah susah susah bubuh.
Silap silap harge keterpun boleh murah kalau signal tak bubuh tau...
Wuhh~
Sabar jerlah...

Thirdly, aku tak suke aku kene cucuk cucuk mase jalan nga jam gler gler babeng ni.
Especially, kat Key Ill Selangor ni.
Jalan memang tak penah lengang.
Ade je keter penuh kat jalan.
So, bile keter blakang duk cucuk cucuk tak tentu arah,
Bende ni lah wat aku rase kurang senang.
& perangai cucuk cucuk keter kat depan aku jugaklah aku praktikkan.
Adehh... Maafkan saya...

Fourthly, Haa! Ni pun kepantangan gak ni.
Kalau laluan or lorong keter tu untuk keter yang laju laju,
Tolonglah keter yang lembab lembab sekalian ke tepi.
Aku ni bukanlah bawak keter yang besar besarpun.
Kecik jugak.
CC pun just 1.3...
Tapi, takdelah bawak keter se-perlahan-an macam korang.
Aduhh~
Tolonglah bagi laluan ye!
Keter yang laju tu ade urusan yang penting nak diuruskan.
Kalau kene tahan kerenah korang yang bawak perlahan tu, alamatnyer,
Habis terlepas or binasa orang yang ade urusan yang penting ni.
Tolonglah Paham Ye!
Terima Kasih.

& Lastly,
Aku tak suke gune hon untuk hon keter orang.
Haahahaa~
Tadi mengata gune signalkan?
Haa. Kali ni aku plak kene! Hee~
Bukan pe, aku lebih suke gune lampu tinggi dari gune hon keter untuk menyatakan sesuatu kat pemandu tu.
Sebab aku jugak tak suke di hon.
Sebabnyer lagi adelah bile kite gune hon, kite sebenarnye membuat pemandu tersebut cepat berasa gabra or cepat marah.
Bile gabra, aku kuatiri boleh menyebabkan kemalangan walaupun tak penah lagi berlaku.
& tang cepat marah tu aku khuatiri akan menyebabkan pemandu tu naik berang dah menahan keter aku dan berlaku sedikit pergaduhan mulut mahupun perang tangan.
So, bende ni memang dah jadi mind set aku.
So, memang aku tak suke gune hon.
Aku hanya gune hon bile mase aku rase ok! Itu perlu!
& mase nak balik dari rumah sedara mara or kawan kawan or sesapelah.
Kan dah jadi lumrah dalam masyarakat kite bile mase kite balik dari rumah sape sape or berpisah di tengah jalan kite akan hon sebagai tanda "selamat jalan semua".
Huu~

Tu je aku nak bagitau.
Itu just antaranyerlah ye.
Tak kesemuanya aku revealkanpun.

Dan kat sini walaupun korang nampak aku ni ade perangai buruk ni.
Tapi, aku AGAK mengikut panduan.
Kecuali tang km/j tu je.
Aku memang jenis bawak lebih skit dari papan tanda kelajuan.
Hehee~

& seperkara lagi,
Sume bende tu aku taklah praktikkan 100%.
Ade mase aku ni jenis tenang bile drive.
Cool se-cool-nyer.
But mostly, bile ade perkara perkara yang berlaku di atas tu kene kat aku.
Aku memang cepat melenting skit.
Darah cepat berde-zusssshh naik ke kepala.
Huhuhu~
So, akan berlakulah pemanduan seperti fast & furious.

~ Jaa ~

No comments: