Tuesday, July 26, 2011

~ Semakin Hari Semakin Kurang BeraT ~

Time aku duk blajar dulu around 5-6 months ago.
Berat aku capai tahap maximum.
68.5 kg.
Kire kalau ikutkan BMI aku capai tahap normal arr...

Bukti berat aku 68.5 kg beberapa bulan yang lalu

A few months later berat aku mula turun ke tahap 67.0 kg.
Bile cuti study week, dan aku berada di rumah.
Memang kejer aku makan makan makan.
Kalau flash back balik aku duk post kat FB tu perghh!
Memang kejer aku duk post pasai makan jerlah.
Tak kire pagi, tengahari, makan petang, malam dan jugak tengah malam.
Orang kate zaman tu "hidup untuk makan" jerlah.
Ish ish ish...

Time tu berat aku naik balik ke tahap 68.0-68.5 kg.
Duk main main range tu jerlah.
Then, bile exam datang menjengah.
Berat aku turun skit ke 67.5 kg.

Bile dah abis exam, dan aku kat umah.
Schedule makan aku macam aku kat umah dulu dulu.
Makan tak kire waktu.

Until lah start last month.
Berat aku mule surut surut dan makin surut.
Bile timbang, 67 kg.
Next week timbang 66.5 kg.
Timbang lagi tinggal 66.0 kg.
Aku pun tak tau asal.
Tapi, memang benarlah.
Selera aku makan memang terus down sejak last month.
Penah beberapa aritu sekali je aku makan.
Tu pun waktu maghrib jer.
Dah macam orang bukak pose kalau dinengokkan balik.
Hehehe~

Then, last week aku gi wat medical check-up.
Berat aku tinggal 63.0 kg jer.
AduhH!
Serious under weight!!!

Maaflah, camera cikai jer tangkap gambor ni.
See?
Ni last week mase wat medical check-up.
63.0 kg jer.

Aku pun tak tau apsal berat badan aku makin susut.
Selera makan pun ade ade mase jer tinggi.
Most of the time selera aku hilang.
Lari tak tau mane nyoroknyer.
Adehhh~

Mohon aku berat seperti biasa.
Leh aku bina otot balik.
Hahaha~

~ Jaa ~

10 comments:

Carmen said...

nie saka nie saka..
tue yg berat bdn makin surut tuh!..:D
jgn mareeee... :D

KuaLaM KeinDahaN said...

ahahahaa... jgn main2..
haaa! skali saka ni aku lepas kt ko.. :D

Nor atau Nad said...

ada hantu raya kat badan
sedut lemak darah semua
slurrpp!!
hahaha

KuaLaM KeinDahaN said...

ahahaha... dh mcm slurpee je dgr. hehe..

Nor atau Nad said...

tu ada kat tujuh sebelas je..ahaha

KuaLaM KeinDahaN said...

hehehee... tujuh sebelas yg sentiasa open dua puluh empat tujuh :D

::FAIZ:: said...

bkn ko 78kg ke? hm.....

Ra. said...

mane aci..kuat makan tapi berat makin turun..meh amek lemak yg kt sini..

KuaLaM KeinDahaN said...

faiz-huishhh.. klw berat tu dh obes dh aku.. hahaa

KuaLaM KeinDahaN said...

daten-errrr! xmolah.. tulang lg best. sbb dh biasa... ahahaha..