Monday, January 10, 2011

~ Penangan AJL 25 OwH ~

Okie! AJL ni aku kire duk tunggu tunggu gaklah.
Bukan pe, sebab ade artis yang aku minat bertanding untuk final ni.
Sape artis tu?
Haa~
Ade 4 orang sumenyer.

Okie! First of all, aku nak komen skitlah yer mengenai perjalanan AJL 25 ni. Ini bagi aku jerlah.
Pengacara dah gempak dah 3 orang ni, Ally, Cheryl, Faizal Ismail.
Tapi, aduhh... Macam lembab skit arr perjalanan AJL.
Sebab kalau diikutkan diorang ni macam ergh! Gempak! Pandai cakap. Kire tak lekang arr buat orang rase selesa nengok AJL tu. Tapi, tadi? Hurmmm..... Suram gler ohh.
Tak semeriah AJL lepas.
Pada awalnyer tu memang nampak gler kot macam slowwwwwwwwww, tang dah 3/4 baru nampak ok! Meriahlah skit. Tapi keseluruhan? Hahaha~
Tak best!

Itu bagi pengacara. Untuk pementasan plak (wahh! macam wat teater ye?) okie! Best!
Kire aku nengok tak bosan. Macam macam gimik diorang buat. Memang seronok!
Ade je satu, satu artis wat woww! Meremang bulu telinge. Hehe~

Ni adelah artis yang aku minat tuh, ade 4 orang sumenyer...

Firstly is Yunalis Zarai atau lebih common name is Yuna Oh! Bulan. Hehe~

Second is Hanifah Md Hanafiah atau lebih sinonim dengan name Black Mentor.

Third is Stracie Angie Anam dengan si kenik lincah Stacy.

& lastly is a band. An indie band which is Hujan.


Bukanlah aku nak kate yang lain lain tu aku tak suke or what. It just, masing masing ade artis kesukaan mereka seperti aku. Hehe~

Walaupun 3 dari 4 pilihan aku tu tak lah aku nampak seperti berjaya tarik tumpuan aku untuk menyatakan diorang ni layak menang, at least ade satu pilihan aku yang aku harapkan iaitu Black.

Sebab musabab yang aku nampak yang lain lain tu tak berjaya tarik tumpuan aku,

1st, Yuna die buat performance first skali, so, nampak sangat macam die kurang menyerlah. Maybe tak bersedia? Hurmm...
Sukar untuk dirungkaian sampailah die kene temu ramah dengan mane mane wartawan nanti.. Huhu~

2nd, Stacie. Urgh! Artis pilihan aku tuh. Haha~ Tak taulah malam ni die langsung tak nampak bertenaga kot. Just tarian penutup je nampak OK! Mase nyanyian aduhh. Kurang lerr.. Penat duk tunggu kot. Tu hilang abis tenaga die. Huhu~
Kakak aku cakap die lagi suke nengok die dalam video klip die. Sebab nampak lagi energetic.

3rd, Hujan! Wahhh! Lagu ko memang gempak! Tapi, tak masuk arr kat jiwa aku. Adehh~ Takpa! Ko tetap band aku paling suka kat Malaysia ni. Hehe~

Black! Perghh! Gempak abis malam ni!!! Baik Drama King mahupun Sofea Jane!!! Sedap siot aku dengar! Meremang meremang gak arr bulu kaki nih bile dengar! Memang layan arr dude!!!

So, dari mata kasar aku dan keseluruhannyer, bagi aku yang patut menang adelah Faizal Tahir dengan lagu Selamat Malam. Vokal die memang superb! Sangat superb! Untuk lagu hanyut, kureng skit! Tapi, gimik die best mase terjun dalam kolam air tu.

Ade satu performance aku tak sempat nak nengok sampai abis sebab mama aku sebok nak nengok Trilogi Cinta kat TV1. Haha~ So, aku terpaksalah mengambil masa tarik tv yang due bijik lagi ni masuk bilik kakak aku nengok. Elok jer dapat nengok si Hafiz dah jauh rebah time ade orang datang kate, "eyh! microfon, microfon". Pastu die bangun dengan baju baru die tu. Huhu~ Rase rase macam gempak gler jer! Gimik macam best nak mati jer! Rugi rugi tak dapat nengok!!!!

Bile dah abis nyanyian 14 artis tu, masa untuk...

Haa! Special performance dari 3 artis lagenda tanah air iaitu Dato Sharifah Aini, Ziana Zain & Dato Siti Nurhaliza mase juri duk terkedek kedek nak kire mate pe sume. Hee~

Kalaulah Ziana Zain yang masuk bertanding ni kompom kompom arr die yang menang.
Walaupun dah lame die tak masuk bertanding, suara die serius pukau aku kot! Haha~
Sedap giler! Memang salute arr!!!


So, skrang pengumuman pun dah bagitau kat semua orang.
Yang juara kali ni adelah -

Persembahan Terbaik
Faizal Tahir - Hanyut

Vokal Terbaik
Hafiz - Noktah Cinta

Tempat Ke-3
Hafiz - Noktah Cinta

Tempat Ke-2
Meet Uncle Hussein Ft. Black - Drama King

Tempat Ke-1 ( Juara )
Ana Raffali - Tolong Ingatkan Aku



Komen terakhir.
Haa???????????????????????????????????????????????????
Ana Raffali Menang???????????????????????????????????????????????
Eyh! Hello! Serius! Aku memang terkejut abis kot!
Die serius tak patut menang!!!!!
Serius!!!!!!!!!!!!!!!!
HellOOLLLOOOOO????????????

Wuhh! Seriously, im speechless!!
Aku memang target Faizal Tahir dengan lagu Selamat Malam.
Die yang patut menang!
HAhh!
Kesilapan besar duhh~
Tak tau aku nak cakap camno dah.
Eden raso den tak percayo.
Tak percayo abis abisan uhh..................

To Zahiril Adzim, u are rock! Hebat arr mase lu berlakon dalam lagu Ana tu. Haha~
Menarik! Lu memang stylo! Huhu~

Adakah kelibat Zahiril Adzim yang menjadi kejayaan Ana Raffali???
Tak siapa yang tahu.. Hahahaa~

~ Jaa ~

2 comments:

*loue me* said...

Serius..aku pun rasa faktor kemenangan adalah sbb ZA naik atas pentas

But let just say her luck la

KuaLaM KeinDahaN said...

ahh! what kind of luck is that?
no no no!!!
still cant accept ohh..
haaa~
what can we do. its not on our hand to choose whos the best & vice versa.. :D