Tuesday, January 11, 2011

~ Kenangan January 10tH 2005 ~

As u all can see my previous entry, i wrote about my daddy's birthday.
Now i would like to share a bit bout my kenangan lampau.
Kalau nak tau, January 10th 2011 sama dengan January 10th 2005.
Same kat sini adelah dari segi harinyer iaitu hari Isnin.
Kalau tak percaya bukak kalender kuda lama korang tu,
Kalau dah takde, gune advance technology maa.
Handphone boleh, internet pun boleh apa.. Adehh~

So, pada January 10th 2005
Aku first time jejak kaki kat Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Serdang.
*u all can search kat google ye kat mane skolah tu
Pada mase ni actually aku baru di-transfer ke Selangor sebab bapak aku dah pencen.
So, first time kat sane rase macam urgh~
Takutnyer...
Takut kene buli
Aku kan budak baik.
Erkk!? Hehe~
Perasaan tu membuak buak gak arr.
Time tu aku baru form 4.
Berpindah dari SMK Tinggi Segamat, Segamat, Johor.
*sekolah yang penuh dengan bebudak gengster. Tak sesuai dengan aku. hurmm..

So, pagi tu, macam biasa arr.
Bersiap pe sume.
Aku datang dengan bapak aku.
Pergilah ke skolah yang akan aku diduduki nih.
Wuhh~
Tak sabarpun ade.

Bile sampai, kami pergi arr ke pejabat skolah tu nak jumpa guru guru besar sebab nak daftar masuk.
Dah hari aku pergi tu hari Isnin, mestilah Pengetua & semua guru guru kat dewan
Nak bagi taklimat selamat datang ke skolah tu untuk bebudak baru
&
Selamat membuat hal untuk senior senior sane. Hehe~
So, kami pun tunggu arr.
Lame gak arr.
Bile penolong pengetua dah ade kat bilik die
Kamipun pergi arr jumpe die.
Sembang sembang bohong skit
Pastu, die bagi kami peta skolah tu.
Wahh! Bajet besar arr aku rase.
Dalam peta nampak gah!
Padahal kecik jerpun.
Brape ekar jer skolah tu.
Hahaha~
Besar lagi high school segamat sebab tak silap antara skolah terbesar kat daerah segamat tuh.
means keluasan skolah tu.

Pastu, cikgu tu pun dah terima surat tukar skolah aku
& die pun letak arr aku kat kelas 4ST1
*ST stand for sains tulen

Pastu kamipun pergi arr ke kelas yang aku suppose masuk tu.
Kelas die MasyaALLAH!
Bebudak skolah sane panggil kelas tu kelas koboi.
Sebab pe? Haa!
Sebab kelas die diperbuat dari playwood kot!
Bayangkan!
Bangunan diperbuat oleh playwood, andai angin kuat ribut, perghh!
Mengucap kami awal awal.. Hehe~
But then, bile dah sampai ke kelas tu.
Nengok tanda. Ehh! 4ST2.
Hurmm.. Kami kompius. Kompius kompius~
Pastu, gi arr balik kat penolong pengetua tu tanya.
Tengok tengok die salah tanda arr kat peta tu.
Ciss! Seksa kami
Dah lah panas. Haha~
Kelas 4ST1 sebelah jer babe dari 4ST2.. Hahaha~
Kami kompius sebab tak sure aku kene masuk 4ST1 or 4ST2.
Tu jer. Hee~

Bile dah masuk, ahaaa~
Macam biasa arr..
Aku ni kan pendiam gler gler punyer orang bile kat tempat baru.
Sepatah ditanya, suku patah aku jawab. Hahaha~
Itulah aku...

Hari pertama tu biasa arr.
Kenal kenalkan diri pe sume.
Penat duk bagitau bende yang same.
-Nama
-Skolah sebelom masuk SMKSS ni
-Sebab pindah
-Result PMR
berpeloh aku nak menjawab tang result PMR tu.
Aku ni bukanlah budak genius.
Result pun macam, alahh... Baik tak de arr.. Hehe~
Dapat kelas 4ST1 pun aku rase macam tak layak.
Patut campak aku kat 4ST2 jer. Haha~


So, itu jerlah kejernyer satu ari tu.
1st day KALAU tak silap takde blajar sangat.
Biasa biasa jer.
Ice breaking & cikgu bagitau main topic yang nak kene ajar untuk tahun tu.
Tu jer kot tak silap.

Tapi, aku ingat lagi!!!
1st kelas aku masuk tu adelah kelas sejarah.
Cikgu Diana.
Hotz Giler Cikgu ni!!! Haha~
Lawa! Muda! Baru doploh lebih umur die
 Tapi, dah kawen anak dua dah. Huhu~
Cikgu ni serius sangat sporting abis.
Ko nak berlawak gler gler dengan die memang takde masalah.
Die tak amik kesah sangat.

Hari tu jugak, orang yang tegur aku dulu kalau tak silap adelah Naufal.
Die ni pengawas skolah yang otai + sempoi.
Jenis tolong tolong member punyer orang arr.
Die yang jemput aku masuk kelas tu & bawak aku ke tempat duduk. Hahaha~
Manja kan aku???

Bile dah abis skolah untuk hari tu,
Maka aku pun pulanglah ke rumah dengan bapak aku amik kat depan skolah.

Dengan itu juga, Maka tamatlah kenangan
January 10th 2005

~ Jaa ~

No comments: