Thursday, February 18, 2010

~ February 15th 2010 ~


Hari ni merupakan hari yang bahagia jugak buat cousin rapat aku yang duk kat "StarPark".
Sebabnyer, hari ini merupakan hari nak gi merisik untuk cousin aku nih.. Haha~
Paginyer mama dah bising-bising dah suh bangun awal ape sume. Sebabnyer kene gi umah PakUsu aku tu before 1200. Makan tengahari kat sane sebab diorang suh.. Aku time tu dahlah nga sedap giler tito.. Tetibe dengar siaran radio tak berbayar suh bangun siap-siap mandi ape sume.. Adehh~
Nak kate umah PakUsu aku ni jauh, tak jugak cz Key Ill jerpun... Mane ade jauh. Plus, jalan sure sure tak jam cz nga Chinese New Year.. Sume balik kampong...
Please Give 10 more minutes nak tito... Tak larat duhh~
Akupun bangunlah pada jam 1000 dengan harapan yang sayur giler... Mate berbengkak-bengkak cz tito tak cukup...
Akupun rileks rileks jap... 15 minutes later aku pun gi lah mandi... Siap-siap ape sume dah dekat jam 1100...
Gerak gi umah PakUsu akupun kul 1120 kalau tak silap. Serius jalan skitpun tak jam. Wahh~ sekejap je sampai. Before 1200 kami sampai...
Sampai-sampai jer MakUsu aku cakap “haa! Mai makan... macam-macam ni masak”
Akupun dengan selambenyer bangun gi kat meja makan nengok makanan.. Wahh~
Sup daging, gulai ayam kampong, ape ntah lagi... Yang menyelerakan aku sup daging arr.. Serius SEDAP!!! Banyak giler aku lantak time tu... Akaka~
Lepak-lepak kejap tunggu sedare mare belah PakUsu yang lain... Jam 1430 baru gerak gi umah perempuan nak merisik ni.. Jam 1500 sampai.. Dekat jer umah perempuan tu. Dekat WangsaMaju...
Ini merupakan 1st time bagi aku follow orang gi merisik risik nih.. Haha~

Slalu mama & bapak aku jer yang terlibat.. This time sebab MakUsu & PakUsu aku yang suh follow skali... Haha~ Follow jerlahkan... Teruje 0o0o0o0o.....
Dengarlah + nengok care-care orang tua-tua merisik orang... Haha~
Dah settle sume, Tuan Rumah pun dah setuju setuju ape sume Tuan Rumahpun ajaklah makan ape yang terhidang... Makan TIME Makan TIME Makan TIME!!!
Dahlah kat umah PakUsu aku dah kenyang melantak makan bagai nak rak, kat umah yang risik ni lagi aku bedal makan... Wahh~
Memang hari yang mengenyangkan duhh~ Tuan Rumah jamu bihun Singapore, roti jala, karipap & ape ntah.. 

Aku makan bihun die je dah dua (2) pinggan lebih skit, roti jale je skit & karipap 2 ketoi... Wahh~ Kenyang... Itupun nga lepak-lepak kat bawah ngan cousin aku, tetibe Tuan Rumah bagi lagi 1 mangkuk bihun suh makan... Dahlah aku nga sendat, akupun tambah lagi bihun makan.. Akakaaka~

Dah settle ape sume balik smule ke rumah PakUsu aku nak solat jap ape sume. Then, aku, kakak, & cousin aku 3 orang plan dari semalam lagi pas merisik nak g main bowling kat “Wangsa Walk”.. Sempat lagi tuh!!! Hahaha~
Kami sampai jer lepak-lepak ronda jap nengok "Wangsa Walk" ni camne rupenyekan..
Dah tu kami gi main bowl..
 Kamipun mainlah 2 games...
1st game aku menang dengan bergaye... Haha~
2nd game cousin aku yang risik nie menang dengan hebat jugaklah... Huhu~
Dah abis pe sume ronda-ronda lagi skit lagi before balik... Haha~
Not bad jugaklah "Wangsa Walk" ni... Walaupun baru je bukak + banyak kedai yang tak bukak + nga cuti raye kan... Agak menarik gak kalau gi.. Besarpun besar... Best!
Dah settle pe sume kami balik gi umah PakUsu smule..
Sampai-sampai jer MakUsu aku cakap, “haa! Mai makan mee sup nih... Haa! Jap Usu panaskan sup pe sume..” Dah tu aku makan lagi dengan kenyang.. Haha~
Memang mengenyangkan tul lah satu hari nih.. Teruje aku tau!!! Hahaha~
Pastu kamipun baliklah umah dengan kekenyangan.....
~ Jaa ~

No comments: