Saturday, February 13, 2010

~ Kembali CeriA ~


February 12 2010... merupakan hari yang sepatutnye aku hantar laptop untuk format. Paginyer around 0930 aku terjaga dek kerana mama aku bising giler suruh bangun sebab nak follow aku gi SONY CENTER Mid Valley. Hahaha~
Akupun bangunlah dengan mate sepet giler dengan harapan untuk melihat kali terakhir LappY aku before antar gi format. Huhu~
Akan tetapi, akupun dengan tangan gatai giler saje-saje call SONY CENTER. Saje nak sembang-sembang kosong dengan orang technician. Orang yang angkat ni lelaki. Tak teruje seperti biasalahkan macam aritu sebab “Gadis Sony Center” yang jawab. Hehe~
Dengan terujenyer aku pun tanye Mamat Sony Center tu;
Mamat Sony Center = Hello. Sony Center. I’m ------- (tak ingat name). Can I help you?
Aku = Hello, I’m Nazree.
Mamat Sony Center = Ye Encik Nazree. Boleh saya bantu?
Aku = Ok. Saye nak tanye bout format laptop. Normally, brapa harge untuk format ye?
Mamat Sony Center = Owh! Encik nazree sebenarnyer boleh format laptop sendiri.
Aku (dengan muke teruje nak mampus) = Haa!!?? Serius mei? Kan die takde provide CD untuk format pe sume?? Macam mane tu??
Mamat Sony Center = Owh! Macam ni ye Encik Nazree. Laptop tu gune “windows” ape ye?
Aku = Saye gune “windows vista”.
Mamat Sony Center = Ok. Macam ni Encik. (diepun bagilah sume instructions)... Bla bla bla.... Bla bla bla...
Aku =  Owh, owh... Wahh~ Owh... Wahh~ Ermm... WoW!!
Mamat Sony Center = Kalau ade ape-ape masalah nanti, Encik boleh telefon saye lagi ye.
Aku = Ok, ok! Boleh. Takde masalah. Thanks.
Mamat Sony Center = Ok. Thank you for calling Sony Center. Bla bla bla.....

Then, we end call.. huhu~
Akupun buatlah sendiri dengan instruction yang die bagi. Wuhh~ sempoi giler kot!!!
Sangat senang, jimat duit, tak perlukan sebarang CD pun nak format cz, sume dah built-in. Kalau format, die akan automatically restore yang origanal sahaje seperti mane aku beli dulu. Wuhh~
Penat aku tak format selame 2 tahun lebih. Tapi, kire sempoi kot. Dah kene makan dek virus pe sume sampai kadang-kadang aku main game pe sume tetibe jadi blue screen, tapi, LappY aku still ok tanpa masalah until the day I format. Haha~
Thats why I really LOVE my LappY!!!
I Do LoVe You!!! Wuhuu~

~ Jaa ~

No comments: