Thursday, February 18, 2010

~ February 14th 2010 ~

Haa!Hari ni seronok skit ye..
Bukan ape.. Hari ni merupakan hari yang bermakna bagi cousin aku.. Sebabnyer, die nak bertunang... Haha!
Cousin aku yang nak bertunang ni perempuan ye...
Pagi ni mama aku duk bising-bising suh mandi cepatlah apelah... Bukan ape, kalau boleh kene sampai awal lahkan... Tak kanlah pihak tunang laki dah sampai baru kami nak sampai.. Yoo~ Ape ni.. Tak manislahkan...
Cousin aku bertunang kat umah bapak die rangkap PakNgah aku kat Bukit Jalor, Melaka.
Kami gerak dari rumahpun dah pukoi brapa dah.. Tok tek tok tek sorang-sorang dok mandi siap ape sume, pukoi 1000 jugaklah baru gerak dari rumah nak gi umah PakNgah...
Bapak bawak keterpun macam biasalah... Nak reach before 1200 kalau boleh...
Ermmm... Yea! Akupun lihatlah environment sepanjang perjalanan sebab dah lame tak lalu kawasan ni nak nengok.. Wahh~ Tak sangke dah banyak perubahan + pembangunan ye.. Ish ish ish~ Bagus betoi... Teruje aku time tu...
Masa terus berlalu dengan aku dibuai oleh khayalan sekeliling... Finally, pukoi 1200 gak sampai umah PakNgah.. Nasib baik jalan tak jam sangat time tu.. Biasa biasa jer.. Huhu~
Sampai-sampai cousins, makcik-makcik sume baru nak mule makan tengahari. Akupun ape lagi, masuk-masuk jer dalam rumah tu terus gi salam sape sape yang patut pastu aku dengan lahap giler-giler lunch skali ngan diorang.. Haha~ Indah betoi time tu... Serius!! Sedap giler.. Kari daging kambing + Gulai ayam kampung tuhh!! Perghh!!! Meleleh air hingus aku makan tau... Punyerlah sedap.... Wahhhh~
Nga-nga nak abis makan pihak lakipun sampai. Kamipun nga sedang eloklahkan cz dah abis makan. Kami kemas-kemas ape sume beredar bagi kunjungan pihak laki masuk nak meminang cousin aku... Haha~
Aku tak duduk skali ngan tetamu ape sume, aku just duk tepi-tepi je ngan cousin aku yang lain duk sembang-sembang + dengar-dengar diorang duk berceloteh... Gelak-gelak... Hahaha~
Macam-macam tragedi berlaku, tak nak mention kat sini. Huhu~
Pastu sesi bergambar ape sume + soal jawab oleh makcik-makcik... Haa!! Abislah tunang laki nih kene soal macam-macam... Tambah-tambah mama aku... Sampai tak terkate-kate tunang laki ni duk senyap.. Hahaahhaaa~
Seronok tul.. Adehh~
Dah settle ape sume, kami gerak beramai-ramai ke rumah PakTeh aku plak.. PakTeh aku ni duk kat area-area PakNgah aku gak... Cume, kalau nak jalan tu MEMANG berpeluhlahkan.. Haha~
Kami gi umah PakTeh sebab nak nengok cucu baru rangkap anak sedare akulah ye.. Hehe~
Wahh~ Comeinyer... Baby tu baru je brape minggu umur die.. Pipi die SERIUS macam pipi aku time nak sentuh tu.. Lembut gilerrrr... Akaka~
Comei Arrr... Serius!!!

~ Jaa ~

No comments: