Wednesday, April 20, 2011

~ Itu Tragis ! Ye Saya TahU ~

Harini punye cerita.
Maaf, agak menyepi dekat 2-3 ari ni.
Tak tau nak tulis pe & yeah!
Takde bende menarik yang nak ditaburkan huruf huruf kat blog ni.

So, harini aku tak keluar mane mane.
Just melepak dalam rumah jer.
Macam "anak dara" u all!
Perghh! Bergetah!
Hahaha~

Tak banyak sangat bende yang aku buat.
Just layan internet, dengar radio online, blog walking, tweet tweet, check mail box..
What else?
Haa! Mengusik ngusik member kat Facebook!
Kejer harian nih!
Hahaha~
Tu jerlah aku rase.

Waktupun dah tengahari.
Perut tak makan makan lagi ni.
Lapar..
Mama masak plak sedap sedap belaka!
Sambal petai buh udang, ayam masak cili api..
Memang menyelerakan giler!!!
Lewat sikit baru aku makan.
Melantak aku 2 pinggan...
Blurpp! Alhamdulillah kenyang sangat sangat...

Masuk balik ke bilik aku layan online.
Bile dah bosan sangat aku layan muvie.
Tajuk "Battle : Los Angeles".
Time ni baru je nak hujan.
Tak lebat manepun.
Tapi, hujanlah...
Basah muka bumi ni dengan limpah rahmat-NYA.

Makin lama makin lebat.
Langit dari cerah terus menjadi tersangat gelap.
Mula guruh - petir menjadi cahaya berliplapliplap di awangan.
Beberapa ketika selepas itu bapakpun masuk bilik aku cakap,
"eyh! tutuplah komputer tu. guruh guruh ni".
So, aku dengar bapak cakap macam tu akupun off sume yang berkaitan dengan penggunaan elektrik.
Siap cabut lagi dari plug plug.
Aku lepak kat depan.
Mase ni like woahh!
Seriously!
Guruh super duper kuat!
Kilat memang orang kate kalau boleh nak cecah tanah arr.
Sangat sangat kuat.
Aku dari biasa terus rase cuak!
Sebab TERsangat JARANG situation macam ni jadi kot.
Aku rase last mase aku ade kat rumah ni pun last year kot kuat kuat macam ni.

Then, bile dah guruh + petir duk sambung menyambung & TERsangat kuat.
"pomm! PoOMm!! pOoomM!!!" bunyi die.
Then, "pop!"
Rumah aku blackout.
Sebab main suis ditendang.
Gelap gelita rumah walaupun baru jam 1615+.
Akupun duduklah kat kerusi panjang sambil bapak duk kat kerusi hijau
(walaupun korang tak tau susunan rumah aku camne, aku tetap nak bagitau gak.hahahaha)
Selang beberapa minit lepas tu.
Bunyi macam arus elektrik *zuzzz
POP!!!
Cing!
(taktau aku nak bunyikkan camne mentol jatuh ke lantai. hehe~)
Jatuh sebijik mentol ke lantai.
Aku nampak arr lampu tu jatuh sebab kire aku memang berdepan dengan situasi tu.
Tercengang aku kejap!
Bapak terus bangun nengok nengok pe bende tu (sambil muke tak tau pape)
Then, bapakpun ternampak mentol tu atas lantai.
Nak kate suis rumah bukak, tak dah.
Memang dah blackout sebab suis tu tendang sendiri.
Pelik pelik dan terus terasa pelik.
Sape sape budak elektrical leh arr ye bagitau kenape boleh jadi macam ni.
Nak tau gak kenape...
Then, bapak terus sapu mentol tu buang.

Lepas beberapa belas minit kemudian barulah cuaca sikit sikit jadi cerah.
Lame lame hujan pun makin slow slow & terus slow.
Tiada lagi guruh + petir.
Terasa tenang skit.
Tak penah penah aku rase jadi macam ni.
Slalu modem je yang meletup.
Tapi, free bile tukar sebab still under warranty. Hehe~
Skrang tak dahlah.
So, tu cter aku nak bagitau.
Nampaknye, cuaca jugak nak lepaskan geram kat penduduk bumi yang jahil.

Ni lah tempat mentol sepatutnye berada.
Tapi, dah jatuh pecah.
Kene ganti yang baru nanti.
Adehh~
(walaupun bukan aku yang beli mentol tu nanti. ehehehe~)

 Ni lah die mentol yang pecah tu

 Pecah kat bahagian depan.
Sebab jatuh straight ke bumikan

Lokasi kejadian.
Ish ish..
Haa! Nampak kerusi hijau kiri bawah tu?
Kat situ arr bapak aku duduk.
Tak perasan sangat mase jatuh tu sebab bapak tak pandangpun tempat tu.

~ Jaa ~

4 comments:

Just Me said...

ntah la..
maybe pasang xketat kut..
kebetulan terjatuh time tu utk menghangatkan suasanee hik2
blaja letrik pun xtau pun sbeno nyeee

hahahahaha
cemano ni nk jadi engineer yg berjayoo
adeh

KuaLaM KeinDahaN said...

ahahhaa...
ulasan yg sangat bagus.. kah3~
ekceli mentol tu bukan yg jenis twist tu.
ni jenis tekap jer (klw ngk pic tu btl)

ahaks! haaa.. camno tu camno tu??? :D

::FAIZ:: said...

smalam sapa kena usik kat FB? huakakakakaka larik

KuaLaM KeinDahaN said...

ahahahaa..
alahhh...
nanti kite rotate ye??ehhehe