Monday, March 28, 2011

~ One Hour Per YeaR ~

Haliuuuuu~
Ok! Now i'd like to talk about celebration that we SHOULD support!
A celebration that can save a bit more about our world, our planet.
Seperti yang kite tau & telahpun lepas beberapa ari yang lepas.
But, it still segar dalam memori aku.
Its like baru je lepas semalam.
Like we should do it more.
Maybe once per month.
Bukan susahpun & bende ni secara tak langsung dapat MENJIMATKAN tariff elektrik rumah kite.
Hehe~

Actually, aku nak sentuh bab "Earth Hour" yang kite celebrate setiap tahun.
Aku rase negara kite baru concern & laksanakan 3 tahun lepas.
ITU kalau aku tak silaplah. Kalau silap TOLONG roger ye!
Sebab aku kate 3 tahun lepas adelah time tu merupakan 1st ever celebrate kat kolej dalam Kampus UiTM.
So, memori tu memang segar bugar lah ye dalam minda ni.

Time tu kalau tak silap adelah aku di semester 3.
And yes! Memang part 3 pon.
So, bile time nak berdetik ke jam 2030 tu perghh..
Sume pakat duk dalam biliklah yer.
Wat kejer harian.
Ade yang tengah wat assignment, ade yang nga main game.
Nengok muvie, series.
Kire most of them tengah syok layan yang mengakibatkan penggunaan elektrik.
So, bile dah detil 2030, "pop"!!!
Seluruh kolej gelap.
Lepas tu pa lagi. Memang kecoh abis arr..
Habis sume orang kuar duk kat koridor.
Mulelah party liar kitorang sume ni.
Ade yang duk menjerit, ade yang amik paper wat ala ala tanglong then bakar dari tingkat atas skali.
Pastu, abis wak kuar torchlight duk suluh suluh orang.
Then paling best!!!



Ni adelah contoh kolej aku.
So, as u all can see yang kolej aku ni jenis petak.
Sekeliling adelah bilik.
Then, adelah member aku sorang ni.
Nama dirahsiakan.
Tapi, sape yang tau tu memang baguslah ye! Hehe~
Aku & member sorang lagi tukang pegang torchlight, hala kat "die".
Then bile dah dihalakan tu bayang bayang memang akan nampak arr kat arah bertentangan.
Bayang bayang tu bukan kecik ye, besar!
Boleh kate nampak seluruh tinggi kolej tu.
Yang ke-sengalan-nyer adelah member aku tu buat goyang inul.
Then, adelah tarian tarian yang memang serius! Kelakar nak mati!
Abis satu kolej tu gelak.
TAPI! Orang yang bertentangan tu tak tau arr pe yang berlaku sebab diorang tak nampak.
Hahhaa~
Memang moment yang tak leh dilupekan oleh aku.
Hahaha~

Lame gak arr duk bertenggek kat koridor.
Ade yang duk jerit kate "abislah assignment aku".
Ade yang duk mengeluh nak tengok muvie & macam macam.
Tapi, selagi belom cukup sejam selagi tu lah tak kan bukak suis nyer..
Yang best lagi suis ni ditutup kat main die ye.
So, memang satu U gelap gelite.
Makin lame makin sunyi sebab masing masing dah tak larat nak menjerit & buat perkara perkara tak berpekdah.
Bile dah abis sejam tu, nyalalah balik segala sume bekalan elektrik.
Then, jeritlah lagi bebudak tak matured tu sume. Hahaahaa~
Pastu, sambunglah balik kerje kerje yang tergendala tu.
Memang best!!!

Ni plak cter untuk sambutan tahun ke-2.
Kali ni kami dah tak duduk kat kolej.
Kami dipindahkan ke kolej taman Universiti.
Ni kire kami duduk kawasan perumahan teres.
Dah lah rumah kami ni serius dekat nak mati arr dengan rumah guard.
So, memang nak buat kecoh aduhhh~
Pikir PIkir Pikirr 10 20 30 100 kali ye!
Then, sangat dekat plak dengan rumah pengarah. Haishh!
Bala Balaaa!!!

So, ni adelah contoh kawasan perumahan aku tu.
Yang putih putih tu rumahlah ye.

Then, pada haritu kene plak ari untuk celebrate Earth Hour.
Tepat je jam 2030, "tup".
Abis sume gelap gelite.
This time memang gelap segelapnyerlah.
Tak tipu. Kalu kate pencuri lalu depan matepun memang tak kan perasan langsung.
Then, macam biasalah yer budak budak student yang lain abis duk wat bising kat luar.
Nak duk dalam rumah panas!
So, berlampung arr kami sume kat jalan raya.
Nasib tak hujan! Kalau tak adehh~

Then, bile kat luar ni memang duk menyembang jer arr.
Abis sume lawak lawak bodoh duk wak kuar.
Memang bestlah!
Gelak sakan.
Kene plak budak budak yang memang rapat!
Tak terkirelah punye giler! Hehe~

Tapi, denga cter kat dalam kampus time tu ade duk wat live band.
Diorang gathered ramai ramai kat tapak keter duk menyanyi.
Kami yang kat rumah ni memang tak gi arr sebab tak tau.
Dengar cter havoc abis.
Rugi rugi tak dapat join sekaki! Huhu~
So, bile dah cukup sejam masuklah balik kami dalam rumah wat kejer & sembang yang tak pernah putus putus.
Tamat Cter Tahun Ke-2

Kite masuk plak cter tahun ni!
Tahun 2011

Ihsan Akak Google Yang Gorgeous!

 So, tahun ni aku duduk rumah sewa.
Kire kawasan perumahan keluargalah.
Then, bile dah di war warkan bahawa Earth Hour akan berlaku pada jam 2030.
Aku yang berada dirumah mulalah menutup suis.
Tetapi, malangnya!
Kawasan perumahan aku ni tak alert dengan kempen yang dibuat.
Boleh dikatekan rumah kami je yang gelap & rumah rumah yang memang kosonglah tak diduduki.
Sadis jugaklah aku tengok.
Serius! Diorang tak rase macam nak join sekaki bende yang baik.
Bukan lamepun. Sejam jer.
Adehh~

AND paling yang sayangnyer adehh~
Bebudak rumah akupun tak tahan lame gak nak support kempen ni.
Adehhh~
Diorang just dapat bertahan 15-20 mins jer.
Haish!
Akupun takleh nak cakap macam ne.
Diam jerlah tanda tak setuju. Huhu~
So, aku layan jerlah message message member member wish "Happy Earth Hour".
Bile dah cukup sejam, barulah aku online.

Lebih menyedihkan bile esok harinyer.
Ada jiran yang sedap duk bakar sampah jerami kat depan rumah.
Bukan kecik lagi api die. Besar plak tuh!
Then, asap aduhhh~
Tersebar keseluruh lorong ni.

AKU SUPPORT EARTH HOUR SETIAP TAHUN.
NAK BUAT SETIAP BULANPUN AKU TAK KESAH.
AKU SETUJU SECARA TOTAL!!!
SAYANGI DUNIA KITE YANG DAH NAK SAMPAI KE PENGHUJUNG DUNIA.

~ Jaa ~

No comments: