Sunday, February 20, 2011

~ Dell XPS14 Vs Apple IpaD ~

Ok!
Since lappy aku meletop aritu,
Terus aku survey which lappy yang gempak + murah
Dah takut nak beli mahal mahal skrang ni
Bukan pe, takut rosak jadi macam Lappy Vaio aku aritu
Adehh~

Pada mase tu, kepala otak aku just fikir
IPAD, Dell XPS jer
No more Sony Vaio
Hehe~
Sony Vaio aku tu aku dah gi hantar ke Sony Center ari Jumaat lepas
In one week, diorang akan call bagitau pe masalahnyer skali anggaran harge baiki
Kalau boleh dibaiki, lappy tu akan ku serahkan kepada bapak aku
Pasni, abislah. Silap aribulan bapak bukak facebook
Memantau anak beliau berfacebook
Adehh~
Bahaya ni. Haha~

So, selepas di-survey kedue due jenis model ni
Aku tertarik dengan Dell XPS14
Die ade 2 pilihan model for XPS14 yang berharge rm3299 & rm3699
So, aku pilih harge yang murah lah kan
Mahal mahal takdak duit abaq ank
Adehh~
Tapi beza untuk kedua due tu just dari segi RAM je
The rest, sumenyer same
And of course features die serius superb
Yang bestnyer sebab die gune processor i-7
Video card die 2gb NVIDIA geForce GT425m
So, sesuailah untuk aku yang jenis suke ber-gaming, online memanjang & bermuvie ni
Walaupun harge die adelah rm3299 di pasaran
Tetapi aku dapat special price
Diskaun hampir rm550-rm650
Macam mane? Haa~
Sebab, ade pertalian yang bekerje kat Dell
Then, minta untuk dibelilah untuk aku
Damn great!
Kalau nak tengok feature die yang selebihnyer tu
Sila lawat SINI

For Apple Ipad
Kawan sis re3n ade gune Ipad ni
So, sis re3n pun tanyelah kawan beliau itu yang bernama akak mulan
Ipad ni banyak jugaklah kekurangan die
Die just sesuai dijadikan sebagai second lappy
Tu jer. Sebabnyer, walaupun hebat dari segi modennyer
Tapi, kurang sesuai bagi aku yang sukekan pelbagai perkara untuk dilakukan
Dengan memory yang rendah
Software kebanyakkan tak boleh yang ciplak, kene yang original sahaja
Kene ade special usb untuk transfer pe sume barang
Adehh~
So, agak sukarlah untuk aku ni
Walaupun harge die boleh dikatakan sangat mampu untuk dibeli
Tapi, kalau kene tambah accessories die pe sume mau gak arr harge die melambung nanti
So, takpalah, maybe next time aku akan beli untuk dijadikan second lappy aku
Bile? Haaa~
Bile dah kejer
Hahaha~
More detail, click HERE

So, dengan ini aku berjaya untuk booking Dell XPS14 sebagai lappy baru aku nanti
Mase penghantaran Dell adelah 14 hari
So, aku masih lagi menunggu jawapan akhir dari pertalian aku tu untuk confirmkan harge lappy tu
Lepas je confirm, terus beli
14 days later, barulah sampai ke tangan aku
Lepas tu, lepaslah gian aku nak online, main game, nengok muvie
Haaa~
Tak sabar nak tunggu hari tu
Hahaha~

Tapi, satu perkara yang kureng menggembirakan
Kali ni kemungkinan besar takkan dapat dana dari parents untuk lappy ni
So, terpaksalah aku menggunakan duit simpanan nak bayar
Tapi, bapak ade kate nak bagi dana rm500
Hurm... Harap harap dapatlah
Kurang skit bebanan aku


Ni adelah rupe dell XPS14
Sumber akak google



Ini pula Ipad
sumber akak google

~ Jaa ~

4 comments:

Just Me said...

ipad xberape seswai klau student mcm kite ni pkai..

klau org bekerjaya tu buleh la kut kan

KuaLaM KeinDahaN said...

a'ah.. setuju!
& ipad tu sesuai utk dijdkan second lappy.
sbb susah nk wat kejer.

::FAIZ:: said...

belikan aku jugak ye... jgn lupa

KuaLaM KeinDahaN said...

faiz - ahahaha.. byk plak duit aku ye? :D