Thursday, July 8, 2010

~ The Last Kenduri Before Went Back To KedaH ~


On 260610 Bersamaan dengan calendar kite yakni pada hari Sabtu bagi seluruh umat UiTM yang tahu akan mula pulang ke kampus masing-masing pada kemingguan harinyer.
Pada hari tersebut kami seluruh keluarga KECUALI abang ku kerna beliau sedang bekerja di salah sebuah syarikat di Oversea. Yakni beliau juga tidak dapat menurut serta apa yang kami lakukan sepanjang minggu.
Untuk pengumuman rakyat sekalian, pada hari berikut kami sekeluarga dan juga keluarga Pak Usu berkunjung ke rumah Pakchik di Negeri kelahiran bapak ku yang tercinta tetapi bukan daerah kelahiran bapak ku iaitu di daerah Gadong, Negeri Sembilan.
Pada hari berkenaan, keluarga Pakchik telah mengadakan majlis aqiqah seekor kerbau.
Kami sampai jerk at Gadong tu terkejut kami semua, bukan per, ingat majlis aqiqah biasa-biasa jer, tup tup nahhh!!! 3-4 bijik khemah duk terpacak depan rumah diorang. Aku, wahh! Ni aqiqah ke orang kawin?? Ermm..... Terpinga-pinga kami sekeluarga. Nak kate salah rumah, dah betoi dah.
Takpa, kami turun gak gi nengok per yang terjadi. Nak dekat sampai jer, Pakchik duk terpacak depan rumah sambut kami 2 sekeluarga. Hahaha~
Dah melakukan adat-adat yang terpuji iaitu salam menyalam orang yang kite hormat, aku dengan HORMATNYER teruss gi beratur nak amik makanan. Wahahaha.. Lauk pauk jangan cterlah yer. Sumenyer adalah daging-daging kerbau yang disembelih tu yer. Memang ramai yang keluarga Pakchik ni jemput. Abis satu kampong datang berkunjung nak makan.. Hahaha~
Ingatkan datang makn jer, time nga makan tu datang plak souvenir sempena majlis tu. Ish ish. Memang tak salah kalau nak cakap macam kenduri kawin. Tapi, itulah! Bukan kenduri kawin. Adoiyai.. huhu~
Dah lame gak arr parents aku duk berceloteh ngan keluarga Pak Usu. Lepas tu kami pun Terasa macam mahu pulang sudah ke Kuala Lumpur bagi keluarga Pak Usu, bagi keluarga aku? Of course Selangor!!!
Dah tu, pulang lah kami yer.

Kami memang suka bercerita antara satu sama lain.
Kami juga suka gelak.. Hahaha~

Ni nak nak balik dah ni.. Haha~

Ni kire pic terakhir nih before balik. Hahaha~

~ Jaa ~

No comments: