Sunday, June 27, 2010

~ Pasal AkU ~

Wahh~
Bukan senang aku nak bicara mengenai diri aku.
So, this would be a SPECIAL entry ever made by myself.. Hahha~

Bagi yang mengenali aku janganlah berkate yang  korang dah masak or dah asam garam secukup rase ye tau mengenai diri aku.
Ish ish~

Personally, aku adalah orang nomad.
Wahahaha...
Tau tak "nomad" tu kepebendenyer????
Jika tidak tahu, sila rujuk pada Kamus Dewan Bahasa Dan Pustaka Edisi Ke-4 yang kulit cover die warna merah hati OK!

Aku dilahirkan di negeri Cik Wan Kembang Semangkuk, iaitu di negeri Kelantan.
A few months or years later kene moved to Kuala Trengganu.
Then, time umur 3 - 3 1/2 tahun, pindah ke Cheras.
Pastu, time umur 4 1/2 years pindah lagi ke Sungai Petani, Kedah.
Umur 13 tahun pindah ke Segamat, Johor.
Then, umur 15 tahun, pindah lagi ke Seri Kembangan, Selangor.
& now, aku blajar smula ditempat ku pernah duduki sebelom ini iaitu di salah sebuah Cawangan IPTA di Merbok, Kedah.

Begotu banyak skali aku pernah duduki.
Ini adalah gara-gara bapak aku kerja yang sering ditukar-tukar.
Apa yang boleh aku lakukan?
JUST 1, follow.. Ahahahaa...
So, now & diharapkan tidak ada lagi sebarang perpindahan yang akan berlaku didalam family aku.
Bukan apa, penat jugaklah pindah randah ni.
Dahlah barang kat rumah aku ni bukannyer sedikit ye..
Ingat lagi time nak pindah dari Johor ke Selangor, time tu gune lori Jabatan PErhutanan ye yang memang besar giler punyerlah.
OK! Bayangkan, lori yang besar giler tu 2 bijik, pastu, 1 lori kecik, & 1 Pajero.
Yang lori-lori tu barang penuh ye kat dalam tuh. Wuhh~
Yang Pajero tu takde bende pun, cz kami 1 family yang duduk dalam tu. Hehe~
Dahlah kene bungkus-bungkus pe sume, pastu, bile dah sampai kat rumah baru, kene punggahkan plak & kemas.
Arghhh!!!
Slim giler time tu nak kemas rumah bagai.. Hahaha~

Itu pasai pindah-pindah barang.

Yang ni plak pasai sekolah.
Sepanjang hidup aku ang dah 21 tahun nih, dah berapa jenis sekolah dah aku masuk & blajar.
1stly - aku Tabika Abim kat area-area rumah aku kat Sungai Petani.
2nd - Sekolah Rendah Ibrahim, Sungai Petani.
3rd - Sekolah Menengah Sungai Layar, Sungai Petani.
4th - Sekolah Menengah Tinggi Segamat.
5th - Sekolah Menengah Seri Serdang.
& now - UiTM Kedah.

Dalam banyak-banyak nih, sekolah rendah jerlah yang 1.
Menengah sampai 3 sekolah. Uish!
Nak kate pandai, tak cerdik-cerdikpun sampai 3 sekolah aku blajar.. Hahahaha~

Itulah kehidupan aku yang kini mahu habiskan pengajian Diploma aku dahulu, lepas itu sambung ke tahap Degree & lepas itu kerja & kahwin & then sambung ke tahap Master, kerja lepak dirumah goyang kaki senang lenang, masuk gaji tiap-tiap bulan.. Wahhh! Seronoknyer hidup macam tu.. Hahaha~

Semuanyer perlukan USAHA...
Usaha ni lah yang slalu aku kadang-kadang abaikan. SEBAB??
Sebab aku terlalu ALPA dengan bende-bende dekat sekeliling aku.
BENDE-BENDE yang gembira yang melalaikan aku.

So, aku perlu tapis, buang, nilai, kaji & sebagainyer untuk mencapaikan impian aku itu..
MuDaH-MuDaHaN...

~ Jaa ~

No comments: