Friday, May 7, 2010

~ My Short EntrY ~

This could be a short entry from me because i had a limited time to write.

So, currently, I'm HoMe BAbey!!
ahaahaha~
Semalam merupakan hari aku pulang ke rumah dengan gembiranya.
Actually, hari Rabu lepas my parents with my beloved sister datang menjemput aku di Kedah.
Then, malamnyer tidur di rumah sedara.
The next morning (yesterday), kami pun berangkat pulang ke arah Selatan.
On The Way pulang tu kami seperti biasalah, melencong-lencong dulu makan angin kat mane-mane yang boleh.
Mama said "haa. Dah on the way tu jom singgah Cameron Highland?"
My daddy, OK.. agagaga~
Perjalanan yang sungguh menggembirakan walaupun agak lame sebenarnyer.
Sebab? My Daddy saje ikut jalan lame.
Fine. nak berebut-rebut wat pe kan?
Bende dah settle, so, rileks sudeyh...
Pastu naiklah ke Cameron Highland.
Wuish! Sepanjang perjalanan naik tu banyak sebenarnyer kenderaan-kenderaan yang accident.
Accident bukan biasa-biasa, memang teruk abis arr.. Ish ish~
Tapi, sayang arr!! Tak sempat nak amik nombor plat keter diorang..
Orang kate kalau amik nombor keter yang "fresh accident" ni berhantu skit.
Leh menang loteri orang kate.. Akakakakakaa~
Setibanya diatas, seperti biasalah mama aku ni, mesti duk cari sayur-sayur.
Yang aku ngan kakak mesti cari strawberry jer.. Huahuhuhu~
Sedap! Serius! Memang baru petik orang tu bagi.



Wushhh~
Dekat 2-3 jam gaklah kat atas tu, then, kami gerak turun menuju ke Key Ill nak gi umah sepupu plak.
Yeehaaa~
Around 10pm kami sampai umah sepupu.
Dahlah aku nga lapar tahap gaban gegiler, elok sangatlah. Orang tua-tua kate ape "langkah kanan".
Masuk jer, Mak Usu aku kate "haa, mai makan. Ade ikan paten, ikan ape ntah lagi.". Macam-macam.
Sebabnyer, Pak Usu & Mak Usu pun gi amik cousin aku kat UiTM Jengka.
Dah On the way balik/pergi tu singgah kat Temerloh. Tu yang aku dapat makan ikan paten.
Dahlah ikan paten tu besar, ade ke patut Mak Usu suh aku makan perabih separuh ikan tu.
Ish ish. Sebabnyer, mereka-mereka & family aku tak reti makan ikan paten.
Aku??? Ahahahaha~
Aku bedal jer sume bende. Tolak batu kayu pasir & "NON-HALAL" ye.
Lame gaklah sembang-sembang pe sume, around 2330 baru berangkat pulang ke rumah.
Tok tek tok tek jammed, banjir.
0040 baru sampai rumah.
Punye teruk! Ceith!
Dah sampai rumah, punggah sume barang dalam keter, pastu, Settled!
Online seketika.
TITO!!!

~ Jaa ~

No comments: