Tuesday, May 18, 2010

~ Jangan Bosan Membaca . Memang Panjang Entry Kali InI ~


Aku rase dah agak lame sebenarnye aku tak update blog ni.
Bukan apa, aku ada masa, cume malas nk menaip, mengarang dan akhirnye mengepost kat blog ni. Hehe~
Aku ade banyak cerita kot nak dikongsikan bersama.
Coretan yang pertama,
~ May 9th – 14th 2010 ~
Berikutlah tarikh dimana aku dapat duduk bersama-sama beriadah dirumah dengan family aku. Seperti yang diketahui, minggu tu merupakan minggu demam Badminton Piala Uber & Thomas. So, serius, asal ade match je kami akan duduk bersama-sama meraung, menjerit, marah, seronok sama-sama. Hahaha~ sound happy kan?? Memanglahhh. Memang susah family aku ni nak duk same-same tengok sukan nih. Sebab, semua sebok dengan kejer, kejer, kejer. Cuma, memang dah macam tradisi pun ade jugak sebenarnyer, pantang ade nama Malaysia lawan, mesti kami duduk tengak match tu. Lebih-lebih kat badminton. Huhu~
~ May 14th 2010 ~
Ok! Short one yeah! Ok, time ni macam korang taulah ye bagi yang menonton, Malaysia Vs China.
Dahlah match tu start jam 1900, then dijadikan cerita:
Ok, pada hari tersebut, kakak aku kerja seperti biasa, paginya bapak aku yang antarkan die gi kejer. Then, time balik, aku & bapak gi jemput. Before die balik, die ade message aku yang die kate “arini leh kuar lambat skit, aku ade meeting. Ko kuarlah dalam kul 1700.”
Aku pun ok jerlah, tak kesah. Then, aku ngan bapak kuar lambat gak kalau diikutkan. Hehe~ Around 1715 kot baru kuar. Pastu, kamipun kuarlah gi jemput kakak kat Salak Selatan tempat kakak aku kejer untuk pembinaan stesen bus yang menggantikan stesen bus Pudu tu ye.
Then, kami sampai around 1735 kot. Lagipun, jalan takde jam. Nasib baik.
Kami tunggu, tunggu. Aku pun try call kakak, dah kuar ke?
Then, kakak kate meeting tak abis lagi. Ok fine! Tunggu lagi sampai penat gaklah aku ngan bapak duk dalam keter. Macam-macam aku ngan bapak aku wat tau!!!
Pelik-pelik plak tu. Ni kire betoi-betoi abis bosan duhh~
Bapak duk tukar-tukar stesen radio sampai dapat lagu yang best baginya, then, duk betoi tu lah betoi ni lah.. Then, duk check enjin keter.
Aku pulak duk jadi tak tentu arah. Pusing sana, pusing sini, duk lap lap dinding keterlah, baca paperlah, titolah. Uish~
Macam ni kalau lame-lame mau cantik keter duk bikin, sorang duk lap keter, sorang duk check enjin.. Hahaha~
Then, around 1845 baru kakak abis meeting. Bayangkan???? Mau dekat sejam lebih duk tunggu. Uish~ Berpeluh-peluh kami duk tunggu sebab malas nak bukak air-cond. Hahaha~
Then, dahlah ari tersebut Malaysia Vs China jam 1900. On the way balik tu plak jam!!!!! Damn!!!!
Sesak gak arr cause ramai nak g Bukit Jalil tengok secara LIVE.
Hurmmm.. jam terus berputar, dan aku semakin resah sebenarnyer. Aku kalau boleh nak tengok dari mula. Pastu, time dalam keter abis kakak kene bahan ngan aku. Ahahaha~
Tapi, takpe, sindir manis-manis jer. Hehe~
Then, kami sampai rumah around 1925 tak silap.
Time tu China tengah lead. Damn! Aku terlepas bende-bende menarik.. Hehe~
Then, kamipun tengoklah badminton tu sampai Datuk Lee Chong Wei abis lawan ngan Lin Dan. Last last Lin Dan menang. Adehh~ Sadis gak senornyer aku time tu.
Pastu, stop jap tengok cause nak settlekan urusan yang patut, dah abis sambung tengok beregu ang single. Malaysia tewas dengan mata 3-0...
Adehh~ Time tu aku tak leh nak cakap pe dah, kalah bukan jenis kalah bermaruah, kalah memang kalah teruk arr.. Hurmm...

~ May 15th 2010 ~
Ok! Hari ni merupakan hari bahagia untuk kawan aku kakak die ye! Ada paham???????
Sebab? Member aku ni, kakak die kahwin. Daa~ get it? Hehe~
Yang pergi?? Tak ramai, 7 orang je. Haa! Member aku yang jemput ni merupakan member aku time aku skolah menengah dulu.
Encik Umar Hasif Bin Kepten Zualkafly.
Suppose ramai yang pergi, then suddently ramai yang ade hal. So, memang hal yang tak boleh dielakkan. So, takperlah. Huhu~
Kami berkumpul kat depan sekolah SMKSS (bagi yang mengetahui). Aku gerak ngan bestie Seri Kembangan (Encik Nuruddin Setefarzi). Yang lain diorang gerak ngan member-member satu lagi, berlima mereka semuanya. Aku sampai depan sekolah SMKSS around 1400.
Mahu tahu dimanakah kenduri kahwin tersebut? Jauh jugaklah, tapi, takpe, member punye pasai, aku memang nak pergi. Tempatnya adalah dekat Sepang. 40 minit jugaklah baru sampai. Huhu~
Then, dah sampai. Aku terkejut jugak sebenarnya kenduri die buat. Bayangkan, khemahnya saja dah konker (bahasa pasar) satu padang, jalan-jalan kat taman tu saje. Bayangkan???
Serius besar + grand giler die buat. Huhu~
Bapak Kapten kapal utama pulak dekat Perak nun disana. Hahaha~
Anak kahwin kenelah GRAND. Tambah-tambah anak first. Wuhh~
Ni adalah picca yang sempat diambil sepanjang kami kat sane. Huhu~
Ni adalah keluarga beliau.
Sila hormat pada Encik Kapten

Ni picca kami dengan penagntin.
Tu pun 2 orang lagi tak nak bergambar. Adehh~

Tadi beramai, Ni Solo plak. Hehe~

Ni bila pengantin diiring untuk pergi menjamah Tak silap.
Eyh! Lawa tak amoi sebelah ni?? Hehe~
Dalam picca mungkin camtu-camtu je, LIVE wuhh!! Tarikan! Hahaha~

Kaum Adam Bersama Member Yang Menjemput

Kaum Hawa Bersama Member Yang Menjemput

Bergambar skit before nak balik tu. Hehe~

Eyh! Nak Jugak! Amik! Amik!
Ni Bestie Seri Kembangan
(Encik Nuruddin Setefarzi)
Dah abis pe sume, kamipun pulanglah, tapi, before that! Aku, bestie Seri Kembangan, Adek & Nani  gi Hari Belia 2010 kat putrajaya. Kami pergi bukan apa, sebab nak support member aku ade jaga booth kat sana. Nama booth tu “SISISENI”. Member tu adalah “Encik Hasbullah Juyahir”. Kami pergipun tak lame, kejap je cause, tetiba bapak Nani tu massage suh balik cause ade hal. So, kamipun pulanglah around 1840. Pastu, takde pape dah, kami pun terus pulang kerumah masing-masing.

~ May 16th 2010 ~
Hari ni sepatutnya aku jadi “tourguide” untuk member-member UiTM aku untuk pergi putrajaya untuk beronggeng sama-sama. Last last, sume tak jadi, cause ade masalah pengangkutan, family matters & so on.
Tapi, aku tetap pergi sana. Aku pergi dengan sapa? Haa!
Dengan mama & my sister lahhhhh. Ish!
Kami pergi around 1500 jugaklah. Nasib jalan tak jam. Cume nak cari parking tu sedikit masalah. Tapi, kejap je dah jumpe parking! Hehe~
Then, kamipun pergilah turun ke dataran tersebut.
Cuaca tersangat panas ye! Aku peluh tak yah cterlah. Memang seksi arr orang kate kalau tengok aku baju basah-basah.. auuww aaauuww!! Abang zen! Abang Nazree!! Auuwww auuuww! We Love YOU laH!! Yuks! Aku tak layan sume tu.. Syuhh syuhh!!!  Aku bagi dedak nak?? Gi main jauh-jauh. Diorangpun pergilah main jauh-jauh selepas mematuk dedak yang aku taburkan tu...
Pastu, kamipun jalan-jalan... Jalan, jalan dan terus berjalan-jalan makan angin yang panas sesangat cuaca pada hari tersebut. Adehh~ Dehydrate o00o00 aku. Akupun pergilah cari mineral water. Wuishh!! Mahal nak mampus mineral water die! Dahlah cap pe ntah tak ingat dah. Sebotol 500ml dengan harga RM1.50.. Eyh! Hello! Kalau kau jual Spritzer aku sikitpun tak heranlah. Aku lebih prefer spritzer dari lain-lain brand tau! Ni sebab aku rasa dehydrate je aku terpaksa beli. Akupun belilah 2 botol dengan harga RM3.00. Bukan nak kedekut, cuma tak munusabah. Ermmm ermm... Semoga perniagaan mereka-meraka diredhai oleh ALLAH s.w.t.. Aminn~
Then, kami terus berjalan-jalan pusing-pusing makan angin. Then, macam keadaan dah nak balik saje terlalu depan booth “ Anti-rasuah “. Aku terdengar suara yang macam aku kenal. Eyh! Abang Nabil raja lawak! Ahahaha~ Pastu ade Diana Danialle, dengan sapa ntah lagi 3 orang. Tak kenai nama. Hehe~
Duk dengar celoteh diorang lama gaklah. Pastu, kamipun chow. Time chow tu ade shatter bus duk lalu lalang sepanjang road tu. Kamipun saja nak ronda-ronda, kamipun naik bus tu. Bus ni sempoi tau!! Sebabnye?? Bus ni macam dekat Zoo tu sume yang jenis open bus nyer.. Ade bumbung tapi takde tingkap. Tau?? Haa! Bagus! Ni picca nya mase kami kat sana. Banyak picca takde lagi nih. Sebab kat kakak. Ni melalui handphone aku je ye. Hehe~

Ni Mama Aku. Bergaya Tak? ahaha~

Ni Kakak Aku Plak. Tu Arr Bus Yang Aku Cakapkan Tu. Sempoikan?

Takkan mereka-mereka ja bergambat. Aku? Nak Jugak. Hehe~
Nampak Baju Aku Basah? Tu yang ramai duk tergila-gilakan tu. Takut aku. Sampai kene hired bodyguard. Haha~

Eyh! Picca Aku Lagilah. Seksi Tak? Aaauuwww Auuwww!!

Kalau Prasan, Baju merah cap putih tu Abang Nabil Raja Lawak
Yang Baju Merah Ber-bonti-kan kami tu Diana Danialle

Pusing-pusing dan terus pusing.. Hhahaa~ then kami turun kat tempat kami naik mule-mule tu. Hahaha~ saja nak pusing-pusing naik bus. Huhu~
Pastu dah macam takda pape dah kami pun pulang kekereta. Then, kami tak pulang kerumah lagi ye! Kami beronggeng ke Alamanda pulak. Sebab? Saje, nak amik angin sejuk pulak lepas berjemur kat open field tadi. Wuhh!
Kami sampai around 1920. Then, kami pulang around 2100 jugaklah. Huhu~
1 more nak mention kat sini. Hehe~ First time Alamanda penuh dengan sepenuh-penuhnyer. Teruk gaklah nak cari parking time tu.. wuhh! Teruk teruk!!!
Then dah abis pe sume kami pulanglah kerumah sebagai juara. Ahhaah~
Balik tu, dah tau sapa yang julang Thomas Cup. Tak bukan tak lain CHINA!!! Yeahh yeahh! Kami prefer Indonesia yang menang dari China.. Sebab?? Sebab kami tak suka China yang menang. Kerap sangat. Bosan! Tapi, apa boleh buat, China memang Raja Badminton sejak berkurun lamanya. Adehh~
 Rasanya tu jer kot coretan untuk panjang lebar macam ni. Hehe~
Terima kasih diatas luangan masa yang diberikan kepada saya.
Amat menghargainya!

~ Jaa ~

No comments: