Tuesday, May 18, 2010

~ Bila Malam Aku Sentiasa Mengingatkan DikaU ~


Bila malam aku sentiasa mengingatkan dikau.
Susah untuk aku melupakan kenangan yang pernah hinggap diantara kita.
Bukan aku mahukan belas ihsan, Cuma aku teringat kenangan kita bersama.
Kau? Aku? Makan bersama, menonton movie bersama.
Indah bukan?

Bila malam aku sentiasa mengingatkan dikau.
Keadaan tidak seperti yang kita pernah impikan,
Kau? Aku? Tidak bersama lagi.
Biarkan masa terus terbuang tanpa kite sedari.
Agar suatu masa nanti, dikau akan terus melupakan apa yang pernah muncul memori diantara kita berdua.

Bila malam aku sentiasa mengingatkan dikau.
Kini, kita pergi dengan haluan masing-masing.
Usah dikenang pengalaman yang pahit.
Biarkan rasa itu pergi dan gantikan dengan kemanisan yang baru.
Agar hidup dikau kembali ceria seperti dahulu.

Bila malam aku sentiasa mengengatkan dikau.
Usia kita semakin lanjut, pengajian semakin tinggi.
Kerja diharapkan yang baik, pasangan yang dipilih diharapkan yang TERbaik.
Pergilah dikau terbang dan jangan pernah menoleh kebelakang.
Kerna sesaat dikau menoleh kepadaku, aku pasti dikau akan menitiskan tangisan untuk diriku.

~ Jaa ~

No comments: