Wednesday, March 17, 2010

~ March 9th 2010 ~

Sorry! I do missed one thing. Huhu~
Ok, Actually this day was the day I should have a performance. Which is a karaoke competition.

Ok. Bende ni actually aku tak taupun ade competition pe sume nih. Ni kes member aku rangkap rumet aku sendiri yang ajak bagai nak rak nyer arr suh masuk... Haha~
Ikut aku sebenornyer tak nak sangatpun masuk, tapi dah diajak. Aku ON aje. Tak kesah sangatlahkan. Hehe~
Kami siap gi karaoke, semate mate nak practice not masuk ke tak kan ngan lagu.. Haha~
Yang masuk competition ni 3 orang. Rumet (Parman) + Aku + Housemate (Chia).
Parman bawak lagu Wings-Lena Diulit Rindu (kalau tak silap)
Aku bawak lagu MUH-Lagu Untukmu
Chia bawak lagu pe ntah. Tak ingatlah.. Haha~

Dah semangat dah ni nak lawan suare ngan competitors yang lain nih.. Haha~
Sampai je malamnyer kami gi lah cabut undi sape yang nak nyanyi dulu... Ade 20 orang sumenyer yang bertanding.
Parman=No 13
Chia=No 18
Aku=3
Arghh!!! Time dapat tu dah macam. Wohh!! Agak-agak arr.. Cepatnyer. Adehh~ Tapi takpe. Aku dah ready dah ni nak nyanyi... Semangat giler! Serious!
Peserta pertama nyanyi dulu. Then, urusetia panggil aku suh ready nak perform nanti nih.. Adehh~
Aku pun glah tanye budak tu, "aaa.. Nanti lagu ni kuarkan kat TV sane?"
Dia dah macam, "haa? Tak, takleh, yang tu kami gune CD sahaja".
Aku dah macam, aihhh! Apa ni?? Kate karaoke, aku bagi kat die tu secara USB. Maknenyer, gune lappy lahkan.
Die kate, abih, abang tak ingat ke lagu die tu??
Aku mane ingat duhh.. Aku baru practice lagu tu 2 ari. Itu pun tige empat kali je secare karok depan lappy aku. Daa~ Mane leh ingat.
Pastu, die panggil orang seterusnyer wat persembahan.
Aku time tu, adehh~
Nak nyanyi nak nyanyi. Tapi, lirik aku MEMANG TAK HAFAL.
Hurmm.. Satu satu peserta duk melalak menyanyi. Ade yang best, sempoi menarik, superb! & of course ade lah jugak yang merepek.. Yang ni aku rase diorang just masuk suke-suke jer nih.. Takde niat nak masuk bertanding.. Haha~
Sampailah ke member-member aku pun dah lepas nyanyi.
Ramai ni yang duk nengok diorang nyanyi. & dak dak kelas pun ramai gler yang datang nengok bagi support.
& Tahniah kepada Parman & Chia cause diorang dapat saguhati 7 & 6... Baik ade dari takde kan. Huhu~

Cume satu jerlah aku nak komen pasal program nih yang aku rase kurang puas hati skit.
Hello, kate karaoke, suppose diorang ni kene sediakan kemudahan yang lain. Macam kes aku, aku karaoke gune LappY kalau nak nengok ke TV. Diorang just gune DVD Player je untuk karok.
Then, maklumat yang diberi adalah tak jelas before competition. Hello! Kalau gune DVD Player, bagitau awal-awal. Senang aku nak masuk bertanding, aku burn dulu CD tu. Daa~

~ Jaa ~

No comments: