Thursday, August 11, 2011

~ Budak Korea Selatan Jumpa Orang MalaysiA ~

Cerita yang dikisahkan adalah sambungan daripada entry yang lalu “Kesinambungan (Pecah PeruT)”.

So! Lepas aku balik rumah dari umah MakAchik aku tu, aku terus ada meeting yang kene attend.
“MLM”.
Bukan perniagaan haram yang duk hasut korang suh masuk masuk pastu bankrupt tuh!
NO NO NO!!!
Ini MLM yang bertamadun! Meeting Larut Malam.
Sembang gossip isu semasa kes kes sekeliling etc..
Bukan tertutup pada kaum adam jer.
Kaum hawa nak join sekakipun takde hal.
AYUH!

So! Dengan badan yang sedikit lesu selepas tito tak cukup plus kerahan tenaga yang banyak berlaku sepanjang hari,
Aku gagahi jugak untuk bertemu dengan seorang sahabat yang aku kirenye sangat lama tak jumpa!
Last time KALAU tak silap mase reunion berbuka puasa last year.
Actually, MLM kali ni kami nak usulkan cadangan nak buat reunion berbuka puasa untuk tahun ni.
Untuk kali ke tiga berturut turut.
Sebabnya?
Sebab kali ni “Kaki” yang nak jumpa dengan kami kami semua.
So, tu yang sebabnya aku nak join skali. 
Penat? Tolak ketepi jer.

Yang ade time tu 7 orang kami jer.
Owh! “Kaki” ni lah yang “Budak Korea Selatan Jumpa Orang Malaysia” tuh.
Apsal aku cakap lagutu? Haa!
Actually, this person just came back from Daegu, South Korea.
Die buat practical kat sane 4 bulan.
So, kire aku nak amik angin angin Korea arr skit. Hehe~
Aku kan “Rain” celup yang tak pernah gi Korea. So? Hehehhh~

So, lepak dan usul arr bende bende yang kami nak ni.
Then, bile kami semua dah sepakat sepikut tahun ni jadi buat!
So, kitorangpun sembang sembang arr pasal die kat Daegu tuh.

Seronok bai dengar die cerita.
Ape yang story aku dapat dari die, rakyat Korea sebenarnye muda 1 tahun dari umur sebenar.
Mesti korang tak fahamkan?
Ekceli, andai kate "Dong Haiya'" tu die kate & tulis umur die 30 tahun.

Actually! Umur die baru je 29 tahun.
Apsal?
Dari ape yang aku dapat tau, diorang ni 1 tahun dah dikire skali mase diorang dimengandungkan lagi.
Even dimengandungkan hanyalah 9 bulan jer tapi dikire skali 1 tahun.
Haaaa.. Get it?
Kalau tak dapat gak, nanti bagi aku email korang, aku email & terangkan satu persatu kat ko.
Okie? Hehh~


Then, kat sane diorang memang up-to-date kaw kaww arr pasal fashion.
Because they were born to cheerful in this earth with fashion.
Full of skills & intelligent in fashionable or perfectable or I could say “weirdo”?? Hurmmm….
Yalah, diorangkan memang bab fashion maju kehadapan yang pelik pelik.
BUT! Rakyat sane jenis tak kesah ape yang korang nak pakai.
Means, ko nak jenjalan pakai baju macam rakyat Malaysia kite ni kat sanepun takde hal.
*Seluar pendek, t shirt dodo (bodoh)...
Plus, diorang kalau pakai “Coat” or “Blazer” tengah tengahari adalah normal.
Tak macam kat Malaysia kalau pakai dah kene cop “gila pa pakai kot tengah tengahari buta ni”.

Lagi, kat kawasan member aku practical ni ade satu restoran milik Indonesia.
Kire kat sane die cakap, ko dengan orang orang asia tenggara macam member.
Kalau jumpe tengah tengah jalan diorang mesti tanya “ studykah?”, “kejerkah”.
Cakap melayulah diorang tuh.
Kire kat sane dioranglah BFF ko. Hahaha~

Satu fakta! Kite orang Malaysia duk bangga banggakan rakyat Korea dengan aliran K-Pop dioranglah, movie dioranglah bla bla bla.
The fact is they don’t even know where “Malaysia” is.
Even sometimes, diorang tak penah dengar langsung name “Malaysia”.
See? How bad arr?
Sedangkan kite kat sini duk bangga bangga wat tarian terencat kat tvlah, kat tepi tepi jalan arr.
Ish ish ish…
Member gua cakap lagi, student Malaysia ibarat rakyat indon, Myanmar arr kat Malaysia ni.
Macam mana kite buat kat diorang , macam tu lah orang Korea buat kat rakyat Malaysia kat sane.
See? What goes around comes around.
Walaupun kite tak taupun pasal tu.
Sebab kite kat Malaysia.
Tak penah kuarpun dari Malaysia, even Semenanjung Malaysia.

1 more fact yang gua dapat dari member gua ni,
SETIAP toilet diorang tak disediakan paip untuk membasuh “ukk ukk”…
Diorang just ade tissue SAHAJA!
Erghh! Geli abaq ang! Tudia!
Member gua cakap kalau die nak “Ukk ukk”, die mesti bawak botol air untuk pembilasan. Hehehe~
1 more! Setiap kali korang nak kuar toilet NEVER EVER LEFT THE TOILET IN WET CONDITION.
Seriously like hell!
Bagi diorang, kalau basah tu adalah ape ntah member gua cakap tuh. Tak ingat dah.
Something pengotor kot… (sapa yang pengotoqpun kami tak tau weyhh! Adehhh~)
Sebab diorangkan tak sediakan paip.
So, memang toilet tu kering sekeringnyalah!
Ibarat ko bawak air ke dalam toilet tu ko akan dipandang serong arr oleh orang sane.
So, each time member gua cakap kalau lepas wat pembilasan tuh, die kenelah keringkan toilet tuh.
Ish ish… sadis sungguh!

Haaaa!
Seperkara lagi, gadis gadis di Baratkan banyak jenis suke mendedahkan bahagian atas,
Tapi gadis gadis Korea, diorang pentingkan bahagian bawah means suke tunjukkan peha sampailah ke bawah skali.
Member gua cakap lagi, kaki diorang pergh!
Diorang paling jaga yang tu.
Ibarat asset kehidupan masa depan diorang.
Kitepun boleh tau kot kan kalau yang rajin duk nengok crite crite diorang tu sume.

So, bile nengok jam, eyh!
Dah kul 01:++.
Member gua yang balik dari Korea ni pun mintak diri nak balik umah dah.
Katenye nak balik lawan DOTA ngan adek die.
Ceith! Tak gune betoL!
So, kitorang yang lain lain ni sembang sembanglah lagi sampai jam 02:++.
Pastu kitorang chow gi pekena karok sejam.
Then, gi lepak kat mamak pekene roti canai.
Around 04:++ baru arr chow balik umah masing masing.

Ni mase lepak kat mamak
*credit to Mr.Gempak

~ Jaa ~

3 comments:

::FAIZ:: said...

nice edited picture

Aryan Aryad said...

wah..ko ade blog xbagitahu pun..huhuhu

KuaLaM KeinDahaN said...

bkn dh bgtau ke dulu2.. ko je xamik kesah. ahahahaa