Monday, June 27, 2011

~ Cerita Kawen LagI (2) ~

Now aku kuatkan jugak jari jemari aku untuk update entry ni.
Suppose malam semalam aku wat.
But then, tibe tibe mood nak menulis takde plak.
Sorry!

So, on my previous entry buat pasai Majlis Akad Nikah.
Now, aku wat hari bersanding bagi pihak perempuan plak.

Majlis ni buat pada June 11th 2011
Dekat Dewan Gemalasari Bangunan Risda kat IbukotarayakU, Key Ill.
Time untuk bersanding adelah jam 1300.
So, kami yang pihak pihak lelaki ni dah kene ade kat sane around 1230 lah kan.
In case tetibe pengantin datang awal tertunggu tunggu plak kami ni.
Hehe~
Tempat untuk VVIP (jemputan pihak lelaki) adelah terhad kepada 50 orang sahaja.
Disebabkan aku ni pn adelah wakil dari VVIP, so akupun tercalonlah gak. Haha~

Bile pengantin dah sampai, kamipun terus pergi ke tingkat 1 iaitu dimane dewan tu terletak.
Bergambar sementara di luar kemudian bile kaum keluarga pihak perempauan kata "silakan masuk"
Jadi kamipun mulakanlah langkah masuk ke pintu gerbang.
Dewannyer tersangat lawa!
(walaupun aku dah tengok malam sebelomnya cz ade urusan buat kat sini. hee~)
Kemudian kami berarak ikut blakang pengantin
Then bile pengantin pergi ke tempat bersanding
Kamipun carilah meja duduk.
Yeahh! Betol betol depan pengantin kami pilih.
Senang nak nengok nanti.
Hee~

Kemudian bacaan doa pe sume...
Tibelah makan time!!!
Yeehaa!
Part paling aku suke yuk!
Akupun makanlah makan dan terus makan.

Kami memang macam ni. Suke berebut skit. Hehh~
Kemeriahan sepupu sepapat kami! :)

Dah nak abis sepinggan dah ni.
Tetibe kazen aku (adek pengantin) ajak aku duk skali kat meja beradab suh teman die.
Erkk!
Ade aku malu?? Wahahaa..
Takdenyer!
Aku stop makan & akupun pergi arr makan kat meja beradab.
Makan lagi 2 pinggan.
Memang mengah arr tapi berbaloi.
Sebab meja beradab makanan die specialkan.
Sume tolong hidang plak kat aku.
Petik jari je nanti die mai buh. Hehehe~

 Makan makan.
Walaupun name die "makan beradab" tapi aku makan biasa jer.
Kadang kadang ade adab kadang kadang takde adab. Hehehe~
Just kidding!

Bergambar di meja beradab!!!

Bile dah settle makan pe sume.
Time untuk bergambar arr plak.
Kami jerlah yang bergambar sebab time ni upacara potong kek & merenjis & "mencampak".
Kalau korang orang Perak memang taulah ape tu upacara "mencampak".
Aku pun first time tau ooooo...

Bile dah settle pe sume, picca time!!

Saya orang VVIP

 *dengan izin ye keluarga PakUsu & MakUsu

 The cousins!!
Tapi tak sume yang ade dalam pic ni.
Ade yang segan or maybe malas or ntah. Hehe~

Haa!
Kenai tak mereka berdua ni?
Yang Merah tu Blogger Ain & yang Hijau tu Blogger Re3n
Blogger Ain baru je kawen gak.
So, harap tak terlambatlah ye nak wish "Selamat Pengantin Baru" buat anda dan pasangan anda.
Semoga kekal hingga ke akhir hayat!

So, bile dah agak lame kami kat sane tibelah untuk kami berangkat pulang.
Before that!
Gambaq sebijik!


Ok!
Jom Balik!

~ Jaa ~

2 comments:

Anonymous said...

untungla~...makan vvip...XD

KuaLaM KeinDahaN said...

hehee.. biasa arr.. dh kazen paling rapat. kene arr vvip skit. ehee :D