Friday, June 24, 2011

~ Cerita Kawen LagI ~

Kali ni aku nak story pasal kawen.
Entry before this pasai aku bercutikan.
Haa..
Aku dah kate kat sume member member aku yang schedule aku memang busy.
Mesti ade je aktiviti tiap tiap minggu.
Sampai kadang kadang aku pun naik pening.
Hee~

Yang kawen kali ni adelah kazen yang paling rapat arr.
Dan! Ni antara kazen yang pecah rekod arr yang kawen.
Cz, kawen pada umur yang muda.
25 year-old!
Before this paling mudapun KALAU tak silap aku umur 27 tahun.
-Brother hafiz-
Hehh. Dah sampai seru dak?
Dari menanggung dosa yang kite tak tau baik dirikan masjid jer.
Kan kan kan??
Hee~

So, Normally yang majlis kawen mesti 3 hari.
1st day - Akad Nikah
2nd day - Resepsi belah perempuan
3rd day - Resepsi belah lelaki
Ini antara adat melayu kitelah yang slalu buat.
Dan tu jugak yang sedara mara aku buat.
Dah menjadi budaya dalam kehidupan kawen kawen nih.

So, aku mulakan dengan cter Majlis Akad Nikahlah ye?
Kazen aku nikah pada June 10th 2011.
Kire 2 weeks ago arr.
Wat kat salah sebuah masjid kat area area Key Ill.
& ekceli, kami sekeluarga dah berkampung kat umah kazen ni dekat seminggu yang lalu.
Kami tolong tolong bungkus sume doorgifts, masak cookies, etc.
Sangat banyak ye!
Bende ni lah yang aku paling suke buat.
Tolong menolong itukan perlu!
Jangan ade perasaan malas & segan.
Ini sedara kita!
Esok esok kite kawen, diorang ni plak arr yang akan tolong kite buat segala jenis mak nenek bende tau!
Hahh! Berceramah plak aku.
Wahaha...

Back to the story.
So, majlis akad nikah ni mule jam 1000.
Tapi, time tu ade satu lagi pasangan meng-akad pada hari yang sama.
Suppose diorang jam 0900.
Tapi, tok kadi datang lambat.
Then, buatkan skali arr due due pasangan.




Ni adelah hantaran pihak lelaki ke pihak perempuan
*ehem! ade 3 gubahan tu aku yang buat. hehe! nak amik name gak nih!

Yang ni plak hantaran perempuan ke pihak lelaki

Dengan hanya sekali lafaz sahaja, kazen aku dah jadi suami orang yang sah!

Ececeyh~
Penat sume orang duk bahan kazen aku ni. Hehe~

 Yang ni pun same, kene bahan gak ngan makcik pakcik.
Opps! Aku pun tak ketinggalan gak nak bagi bahan, Ngahaha~

 Bile agak agak dah selesai, pa lagi!
Aku wat arr muke tak malu aku nih. Ngeh!
Sebok je 2 orang makcik kat blakang nih! Haha~

 Terasa seru aku dah sampailah.
Sape nak masuk minang aku nih??
Mai mai antar resume!

After that, kami sume pi arr makan kat tingkat bawah masjid ni.
Lepas makan kami sume pergi ke rumah pengantin perempuan
Cz makcik pakcik sume sebok nak tengok bilik pengantin macam manekan. Hehe~

Akupun sempat masuk bergambar dalam bilik pengantin.
Opps! Ramainyer BIDADARI aku!
Sampai 5 orang skali gus!
Perghh! Syurga aku macam nih!
Ngahaha~

Kepada Akak Farhana!
Selamat datang ke keluarga besar kami!
Kami semua amat mengalu-alukan kedatangan akak dalam keluarga besar kami.
Selamat Pengantin Baru!!!
Semoga kekal hingga ke akhir hayat!
Aminn~

Puan Nor Farhana & Encik Khairul Anuar

p/s - resepsi belah perempuan akan di buat pada entry yang baru.

TQ!

~ Jaa ~

No comments: