Friday, January 29, 2010

~ Election DaY ~

Nahh~
Election Day?? New MPP??? New Promises???
Hahh~ Tu sume tak boleh pakai punye.... Hanya taruhan semata-mata yang mahukan nama, pangkat, KUASA...
Bagi yang betul-betul boleh buat kerje YES memang aku sokong korang dari A-Z... No Objection!!!
Bagi yang hanya mahukan nama, pangkat & KUASA... Tak payahlah korang nak mendabik dada kalau korang menang ke ape ke... Sebab ape, orang yang undi korang tu confirm confirm member, budak kelas, ataupun hanyalah kasih simpati terhadap korang... Tu sume tak penting!!!
Kalau nak jadi MPP yang betol-betol bagus, menang atas dasar orang percayakan anda boleh buat kerja... Itu aku rase dah cukup ok kot.. Nak dabik dada setinggi menara Eiffel pun tak kesahlah... Sebabnyer korang memang bagus... Sume kerje yang diberi memang anda boleh lakukan.. SO?? Hurmmm... Undian macam tu memang bagus...

AKAN TETAPI, satu jerlah yang aku rase tak cukup bagus untuk sistem pemilihan MPP yang baru kat tempat aku belajar ni... Kita just vote untuk candidates dari fakulti sendiri sahaja... I repeat, "FAKULTI SENDIRI SAHAJA"... Macam mana ni?? Sepatutnyer open arr untuk semua fakulti... So that we all can judge which candidate that have credibility & commitment to work... Bukan semata-mata orang-orang fakulti aku sendiri jer kan...
Hurmmm... yang ni jerlah yang aku tak puas hati.. Dahlah orang-orang yang mencalonkan diri tu bagi manifesto tu secara tertutup... Aku mahukan open manifesto... Biar public tahu apa yang korang duk menipu students pasai duk janji karut+kosong korang tu.. Hahaha~

Tapi, time aku ade AGM (Anual Grang Meeting) for Business Club adelah jugak candidates yang bagi manifesto mewakili untuk Fakulti Business... 2 wakil Negara untuk Business Study, 2 wakil Negara untuk Banking...
Untuk business punye candidates. Sorang tu alahaiiiii awakkk... Tak payahlah nak menaburkan kate-kate manis+kelat+payau yang membosankan tu.. Tiap-tiap tahun aku duk dengar bende yang same walaupun orang lain yang duk cakap... Tapi, kejer tak jugak jalan-jalan... Ape cer???!!!" Daaaaa~ Bosan.....
Sorang lagi ni.. Haiiiii..... Inilah satu-satunyer candidate yang aku betul-betul salute.... Nak bagi spring lagiiiiii pun takde hal aku rasenye... SEBAB?? Haa! Ok... Bayangkan time tu coordinator ade, lecturers ade, semua ahli gile jawatan Business Club pun ade... Minah yang represented for business faculty ni selamber nak mati cakap time manifesto tu.. Dia cakap macam ni "saya takde prepare ape-ape untuk manifesto ni... Tapi, kalau anda semua vote saya, saya akan bagi commitment dengan bersungguh-sungguh untuk UiTM ni..."...
See?? Orang macam ni lah yang semua orang cari ok... Tak menaburkan sebarang janji... Tak menipu orang lain... Tak mendabik dada langsung time bagi ucapan tu... Sangat membanggakan... Bagus!!!
Then, lagi dua ketoi tu... Tak payahlah amik tau... Diorang tu represent untuk Banking.. So, takde yang menarikpun... Diorang tu pun 2X5 gak... Duk gebang orang ramai.. Adehh~
Then, hari ini adelah election untuk faculty... Bermula dari jam 0800-1700... Perghhh!! Ramai giler wa cakap sama lu olang o0oo0o00o... Tiada penipuan wa cakap.. Hahaa~ Mengalahkan Y.E.S.!!! Beratur perghh!! Bak orang pergi bank nak check dividend untuk tahun lepas lagi.. Ish ish ish...
Tapi, seriously... I had A VERY BAD MOMENT.. WHY??? Honestly, aku tak sempat nak vote untuk orang-orang yang membanggakan diri tu semua & for minah yang aku salute tu... Huhu~
Sebabnyer, diatas sebab-sebab tertentu.. Bak kate seseorang padaku "orang busykan... adehh~" Hee~
So, kepada candidates yang bermegah-megah sume tu, mintak maaflah ye.. Aku bukan tak mahu pergi support korang tapi aku ade hal.. Itu sahaja.. Huhu~
Tapi, kalau aku nak vote pun aku just vote untuk minah yang aku salute tu jerk.. Huhu~
Sorry guys... I Have to be honest.. Thats all.. Hee~
I think thats all kot for now.. Cause I have no idea to jot down.. Adehh~
See yea later with my new entry k!!!
PEACE!!!

~ Jaa ~

No comments: