Friday, December 4, 2009

~ Balik kampunG ~




Balik kampung? Yea! Truly Happy yo! BUT, balik kampung bukan untuk bersuke ria ye.. Bukan nak balik raye mahupun jumpe sedara mara. Tapi, balik kampung untuk buat kerje TAU! Kerje ape? Haa~ Itulah yang kite nak tau ye..

Haa! Tiap-tiap minggu kene balik kampung.. Habis semua sedara-mara dari Key Ill, Shah Alam, Seremban & mane-manelah lagi dari ceruk bumi ni turun ke stadium kaneboi, N9 untuk meringankan tulang nak menolong...

Bayangkan stadium tu sebesar 6-7 ekar punye luas nak kene buat kerje.. Adehh~ Haa! tak gtau lagikan kerje ape? hahaha~

Biasalah kerje kampung.. Tak lekang dengan income kecik-kecilan.. Kami balik kampung tanam anak pokok getah. Bukan seratus due ratus ye! TETAPI 1500 anak getah... (pengsan sekejap)

Wahh! Banyak tu! Nak kene korek tanah, bubuh baja, tanam anak getah baru boleh kambus bagi padat tanah die... Remeh-temeh 0o0o0o0o.....

Ada lagi! Stadium tu kalaw landai mensujud ke bumi tak pe gak.. Ini dah macam mendaki nak tawan gunung kinabalu nak jumpe "ayah pin" je! Alamak! Penatnyerr.. Nak kene bawak anak getah lagi.. Turun naik turun naik... Dahlah aku ni kurus Chomel lote ( ;D ) Lagi kurus aku diwatnyer wei~

Haha~ Tapi, tak pe... Atleast aku sehat walafiat.. Peluh sane sini. Wahh! Segar rasenyer.. Tenang jiwa..Muscle pun timbul-timbul dah ni.. Haha~

Itulah, minggu ni pun kene balik lagi. Masuk minggu ni kire dah sebulan membanting tulang kat Stadium Kaneboi tu...

Nasib baik ade upah skit-skit... Hahhaa~ Rajinlah skitkan nak wat kejer tu... ;D

~ Jaa ~

2 comments:

Live.Laugh.Love said...

ish ish..kesian!tgk cm aku,alang, ema dan lain2.smua lepak tgk tv je.indahnye hidup.hahha..dhla upah sikit.sungguh tidak patut

KuaLaM KeinDahaN said...

hahha... xpa2... aku wat ikhlas 0o0o0o... upah2 ni tolak tepi kejap.. hehe~ kejap jerlahkan... ;D