Monday, September 27, 2010

~ Sambung Sambung Dan SambunG ~

RAYA KE-4
Hari ni kami tak pergi berayapun. Sebab hari ni kami satu keluarga dah kene balik rumah dah di Selangor. Tahun ni juga seperti tak banyak sangat rumah yang dikunjungi seperti raya-raya sebelom ni. Tak taulah kenapa. Huhu~
Owh! Abang tak follow balik ke Selangor bersama-sama, sebab abang nak pergi beraya di Melaka dengan member-member die. So, maybe esoknya baru die pulang jika berkesempatan.
Jadi, petang jugalah kami baru pulang.
And tak banyak sangat cerita untuk hari ini. Jadi saya skip ketarikh berikutnya yea. Hehe~

RAYA KE-5
Owh! Maaf untuk diperkatakan. Raya untuk hari ke-5 ni tak ke manepun.
Just aku, kakak and mama jer pergi ke Alamanda sebab nak pergi beli barang persiapan untuk buat Open House 2010 di Kediaman Tuan Haji Ibrahim.
Owh! Itu nama bapak aku ye sekalian.
Jadi, aku tak pergi berayapun satu hari ni. Yang aku buat cumalah berinternet. Hehe~
Jadi, eloklah juga jikalau aku skip ke tarikh berikutnya.

RAYA KE-6
Pagi-pagi buta mama sudah pasang radio tidak berbayar suh bangun tolong potong-potong ape yang patut untuk dimasak. Aduhh~
Tidor ku terganggu seketika. Tidak mengapalah. Asalkan Open House tahun ni jadi. Sebab dah hampir 3 tahun kalau tak silap tak dapat buat disebabkan masa yang tak brapa cahantek. Haha~
Then, dari pukol 0900-1900 macam tu barulah settle pe suma. Dengan kemas rumah, pasang carpets, cari kerusi kat pejabat persatuan, buat air, hidang makanan atas meja, beli tembikai kat kedai, beli ais, basuh pinggan yang hamper 100 bijik, cawan lagi, kuali besar, mangkuk besar. Ish ish. Memang memenatkan, tapi, tak kesahpun.
Then, around 2045 macam tu orang-orang surau & penduduk taman pun dating. At 1st, kami wat dulu doa selamat & tahlil bagi arwah atok & nenek kedua-dua belah parents aku ye. Pas sudah pe sume, barulah bermulanya majlis raya kecil-kecilan.
Jenis masakan yang mama masak tak perlu di-mention-kan kat sini. Yang pasti, memang banyak giler mama masak. So, yang tak dapat dating & taknak dating tu agak kerugianlah sedikit yer. Huhu~
A big thank to fadzil, bob topup and member mereka lagi 2 orang yang namanya agak keluparan sikit. Ehehe~ mereka ni mewakili untuk member-member UiTM.
& A BIG THANK TO Engku Dayana Athirah, Adek!!!, Naeim, Fadhil, E-Chams, Amer, Mulie, Siti Atika, Hazwani, Peanut, Yana Mohamad, Norshim, Sabiq & Bintu Hassan (nama Fb . Hehe~) kerana anda mewakili untuk SMKSS pada tahun ni.
Ni Bebudak Lelaki Yang Hadir

Picca Time Dengan Bebudak SMKSS

Candid Kah????


Maaf kepada wakil UiTM Kedah. Picca anda berada di camera abang saya. Saya belom punyai picca di camera abang saya. Jadi, diharapkan anda semua bersabar.

Majlis abis secara menyeluruh adalah dalam pukol 0030. Pas sumenya, mulalah majlis kami-kami kat rumah plak yang kene kemas sumenya. Ahahaha.. aksi yang sangat memenatkan. Sungguh!
Basuh pinggan, lap meja, sapu lantai, main internet. Ahahaha~
Owh! Anda mesti datang lagi ye kalau ada Open House tahun-tahun akan datang. Actually, ramai yang tak dapat datang sebab diorang ada hal yang perlu dilakukan & tak dapat dielakkan & ada yang berkunjung kerumah mereka juga pada hari tersebut. Tak palah, benda dah lepas, so, No Harm Done. Ok!
Thanks yea guys!!! Sangat-sangat menghargainya!!!

~ Jaa ~

No comments: