Thursday, August 19, 2010

~ Baru Puasa 4 Hari Dah Fikir Nak RayA ~

Owh!
1st Ramadhan aku berjaya untuk pulang ke rumah untuk berpuasa bersama-sama ahli keluarga yang tercinta.
Puasa kali ni aku rasa macam biasa sahaja.
Terasa seperti tiada apa-apa halangan untuk cubaan membatalkan puasa aku.
ALHAMDULILLAH
Semenjak aku pulang ke rumah tersebut aku sudah fikirkan apa baju yang perlu aku beli.
Hurmmm............

Hari Jumaat (Puasa ke-3)
Lepas sembahyang jumaat mama bising-bising suh pergi Alamanda sebab suh beli barang-barang makanan untuk berpuasa di Kedah terchenta ni.
Tapi, aku tak mahu. sebab nanti banyak barang yang perlu aku bawak balik. Ish! tak suka banyak-banyak barang nak angkut-angkut kesana kemari. Huhh~
Pastu, cakap ngan mama *taknaklah. Biar jerlah orang beli kat Kedah. Senang skit*
Mama pun seperti, *haaa. Yerlah*.
Tetapi, kami tetap ke Alamanda sebab aku nak pergi kedai Esprit nak beli baju.
Tukang peneman aku adalah my Lovely Sister *Sis Re3n*.
Sampai jer, aku terus pergi membelek-belek baju-baju yang menusuk di kalbu.
Akhirnya dapatlah 3 helai baju untuk dicuba pakai.
1 long-sleeve shirt
1 short-sleeve shirt
1 T-shirt
Setelah penat ber-posing sorang-sorang dalam fittingroom, aku pun keluar dan tunjukkan pada perunding pakaian yakni sis re3n. Hehe~
Satu persatu aku duk tayang.
Akhirnya long & short sleeve shirt yang berjaya dibeli.
Sis Re3n?
Mesti jeles sebab setiap kali aku nak shopping aku mesti beli.
Senang jer, - tengok, test, ok, bayar -.
Procedure yang mudah untuk diikuti. Huhu~

Saturday (Puasa Ke-4)
Pada hari ni aku nak keluar gi OU(One Utama) sebab nak shopping seluar plak.
Pukul 1200 baru aku bangun lepas tito semula lepas subuh. (ish ish. terok betoi anak teruna ni.alahh... Sis Re3n pun sama jer. tak kejut, tak bangun. ahahaha~)
Around 1235 macam tu geraklah kami berdua ke OU.
Dekat sana benda yang sempat aku rembat adalah skinny jeans TopMan ngan baju FCUK sehelai.
Suppose nak tarik Levi's sebijik, but then, nak beli kasut Nike plak. Adoiii~
Dilema seketika time tu nak tarik Levi's or Nike one.
Tetapi, malangnyer Butik Nike kat OU tak best! Dahlah skit jer kasut yang diorang ade.
Samalah Kedai Levi's die. Kecik, tak best!
Kalaulah aku dapat pulang awal ke rumah at least 4-5 days in advance, aku nak pergi Pavillion nak cari kasut. Dekat sanalah yang best nak shopping. Bagaikan syurga dibawah telapak kaki jer. Wahh~ Ahahaha~

Owh! Seperkara lagi, baju Melayu aku dahpun siap 2 bulan before puasa. Cepat bukan???

~ Jaa ~

No comments: