Tuesday, September 6, 2011

~ Hari Raya 2011 (DaY 1) ~

Kami gerak pulang ke kampung malam raya which is malam tadi arr.
Sampaipun around 2300 kot.
Singgah umah PakChek, Then terus tito kat sane.
Kami tak tito kat kampung terus since macam tak larat dah.
So, esoknyer (hari raya) pagi pagi lepas subuh terus balik ke kampung.
Tak jauhpun. Dalam 30min jer.
Dalam Jam 0800 sampai kampung.
Makan lemang banyak banyak, baru mandi siap siap nak gi sembahyang raya.

Balik sembahyang raya lepak lepak tengok tv sambil makan kuih raya yang patut dihidangkan kat orang
Yang datang berkunjung tapi dimakan oleh tuan rumah sendiri.
Hehh~

Di beranda yang penuh klasik!
Sebab rumah ni dibina tahun 1977
Dan cat kat dinding tu pun kaler asal tahun 1977 tau!
Haaaaa~
Kitorang duk tengok pa ntah.
Hehehe~
Dahlah betol betol depan jalan raya ni.
*My Dad With Me*

Baju melayu yang recycle kembali
Hoho~

Lepas makan makan bergambar salam raya dengan semua orang dalam rumah tu
Kamipun gerak ke umah Tok Darat.
Tok Darat ni kire ayah kepada PakUsu aku.
Umah Tok Darat betol betol depan umah kampung aku.

Makan lagi..
Tapi aku makan bihun jer & beberapa jenis kuih raya.

Agak agak aku dah tertito sambil duk nganga mulut 30 darjah.
Baru arr balik umah siap siap nak gi beraya umah PakLong plak.
Kat umah PakLong kami makan lontong.
Perghh!
Perut tengah sendat gler kot!
Kejer makan makan makan.
Sembang sembang amik gambar gelak huha huha.
Kitorangpun gerak ke umah PakCik Pilus plak.

PakCik Pilus ni abang kepada PakUsu aku.
Lepak makan lagi.
Sembang gelak huha huha.
Sampai Alongpun tito baiiiik punye duk landing atas krusi.
Hahaha..
Agak agak air liur basi dah nak meleleh kitorang gerak ke umah yang paling aku tunggu tunggukan!!!
Owh!
Rumah TokChek.
Sebab aku nak jumpe "Sandra Bulldog" aku.
Hahahaha~
At first ingat die takde.
Sebab tak nampak langsung.
Sampai arr kazen aku nampak & lebih excited dari aku gtau die nampak "Sandra Bulldog".
Perghh!
Apa lagi!
Muke terus ada happy arrr.
Hahahaha~

Before dat, bergambar dulu.

 Along Fadh, Alang Myza & Me En. Sepet

Owh!
Harap harap balak Alang Myza nengok blog ni & pic ni.
Hahahahaa..
Saje wat gambor kontroversi.

Lepas makan makan minum je kejer 1 ari ni.
Then, agak agak orang tua dah puas sembang.
Kitorangpun gerak arr nak ke umah PakChek smula nak beraya.

Kat umah PakChek makan lagi.
Walaupun MakChek ade masak nasi lauk sardin masak asam.
Aku tak makan dah.
Sebab perut serius full kaw kaw.
Even kalau makan nasi baru arrr rase puas rase kenyang.
Tapi, aku dah tak larat.
Aku tito jer.
Hehehehe~

Agak agak dah jam 1830 kitorangpun balik arr ke kampung smula.
Pakcik Makcik sume singgah umah sape ntah.
Kitorang kazen kazen je balik.
Sampai umah mandi manda makan lemang lagi.
Pastu tunggu aksi malam plak in the next entry!

~ Jaa ~

2 comments:

::FAIZ:: said...

cntk i like suasana kg ituh

KuaLaM KeinDahaN said...

yup2.. suasana kmpg adalah priceless!